Strona 1 z 1

Re: krnąbrny uczeń

: 23 kwie 2005, 14:10
autor: kah
Hej! Niedawno zaczęłam udzielać korepetycji i okazało się, ż…e nie jest tak róż…owo, jak mi się wydawało. O, naiwna! Ale do rzeczy:

Mam takiego 15-letniego ucznia, który wręcz mi usypia na zajęciach, nie odrabia ż…adnych prac domowych i ogólnie odmawia współpracy.

Jeśli chodzi o urozmaicenie zajęć, to pole manewru mam dosyć ograniczone, bo moje zadanie polega po prostu na podciągnięciu chłopaka z przedmiotu, czyli sprawdzeniu tego, co było w szkole. I tu natykam się na jawną niechęć. Wcale nie jest też… lepiej, kiedy próbuje zrobić coś innego, co by się łaczyło z zainteresowaniami chłopaka (a jest ich niewiele). Tylko znudzenie... albo wciąganie w prywatne pogawędki...

Ratunkuuu! Co robić? Moż…e ktoś mi podpowie jakieś ciekawe zadania? Moż…e ktoś wie, jak tu zadziałać psychologicznie? Grozić? Błagać? Moż…e podstępem? Bo czuję, ż…e nie mam ż…adnego autorytetu... Jak tu pogodzić przyjemne z poż…ytecznym...?

Re: krnąbrny uczeń

: 23 kwie 2005, 14:38
autor: Visitor
Hej,
moze sprobuj zmobilizowac go najpierw, zeby siadl w innej pozycji. np sprobuj usiasc tak jak on. naśladaować przez chwilę jego postawe, ruchy...
jak sie uda go zpionizowac to juz bedziesz do przpdu.
Spróbuj moż…e mówić do niego cały czas po angielsku.albo pusć mu film w oryginale...
moze podziala cos, co bedzie inne niz lekcje w szkole :-)

powodzenia

Re: krnąbrny uczeń

: 23 kwie 2005, 14:51
autor: Visitor
... ja powiem ci co ja bym zrobila, wysiudala go z lekcki, przeciesz nie muszisz tego robic, to nie szkola, zeby ci laske robil??? ona

Re: krnąbrny uczeń

: 23 kwie 2005, 16:13
autor: Visitor
ona, bardzo ciekawa rada....
ja zrozumialam z pierwszego posta, ze to sa lekcje indywidualne, wiec nie idzie go po prostu wysiudac.
tez kiedys mialam dokladnie taki przypadek, z opisu nawet przez moment sadzilam ze to ten sam.
wiem, ze to nie pedagogiczne podejscie i ze nauczyciele maja "misje" do spelnienia,
ale stwierdzilam, ze nie bede sie meczyc z gowniarzem i zrezygnowalam. i caly stres odszedl:)

Re: krnąbrny uczeń

: 24 kwie 2005, 11:17
autor: kah
Nie, nie, tak szybko to się nie mogę poddać... Muszę to doprowadzić choćby do końca roku... No więc czekam na dalsze wskazówki, dzięki za dotychczasowe. Obawiam się tylko, ż…e naśladowanie pozycji mojego "krnąbrnego ucznia" byloby zbyt ryzykowne ;)

Re: krnąbrny uczeń

: 07 maja 2005, 17:07
autor: savant
Twojamotywacja tj. dociagniecie do konca jakos malo mnie przkonuje. A gdy cos malo jest przekonujace to w tle pojawiaja sie pieniadze. Zgaduje teraz, ale sadze ze jestes osoba mloda, moze studentka pierwszych lat. Bylo ci glupio zeby chlopak mlodszy od ciebie o kilka lat mowil ci per pani wiec przeszlas z nim na ty. Teraz ten traktuje cie jak kumpele i nieladnie mowiac leje na lekcje. Jesli tak nie jest to wyprowadz mnie z bledu.

Re: krnąbrny uczeń

: 14 maja 2005, 11:56
autor: Visitor
powiedziałaś, ze jego ewentualnie jak juz cos zainteresuje, to jest to niewiazane z tematem - pogada bie z nim, a co!! ale IN ENGLISH, ON niech se gada po po. a Ty po ang. /cos tam chyba zrozumie, nie??/ pogadaj z rodzicami, powiedz im, ze to jest bez sensu-dzieciak to ma dzieś (ja tak zrobiłąm z jedną dzioewczynką, nie pojawiłą sie od noewgo roku,ale co tam? - to mi ma zależ…eć, czy jej/czy rodzicom?:/???
jesli nie uda sie go zainteresowac - RODZICE, niech wiedzą, ze wyrzucają kasę, albo niech sam sobie ze korki płaci- wtedy moż…e zrozumie, ze swoje $$ trzeba szanować!
powodzenia

Re: krnąbrny uczeń

: 14 maja 2005, 21:20
autor: kah
Naprawde, probuje cos takiego (tzn. IN ENGLISH, PLEASE) wprowadzic, ale chlopak jest bardzo oporny... Szybko sie nudzi, latwo zniecheca... i szybko przeskakuje na polski mimo moich upomnien... No, ale dobra, bede probowac dalej, moze sie w koncu przyzwyczai...

Re: krnąbrny uczeń

: 14 maja 2005, 21:33
autor: kah
Savant, moze i masz troche racji... tzn. tak, jestem osoba mloda, studentka pierwszych lat, moze i jest mi troche glupio, ze chlopak zwraca sie do mnie per pani... ale nie przeszlam z nim na ty... I pewnie, zebym chciala, zeby mnie chlopak lubil, zeby mu sie podobaly zajecia... to chyba nie jest takie dziwne? ...ale jednoczesnie staram sie byc wymagajaca i wzbudzac respekt... No, na pewno da sie to jakos pogodzic... tylko mi nie za bardzo wychodzi... Byc moze powoli, powoli zblizam sie do celu (patrz post "karna kartkowka").

Co do motywacji... jejjj... nie wszystko jest czarno-biale... pewnie, ze kasa jest wazna, nie jestem taka hipokrytka, zeby temu zaprzeczac... ale pojawia sie tez i kwestia ambicji, nie? Moze cos robie zle? Moze uda sie to zmienic? Moze nie tak szybko, ale powoli naucze sie, jak radzic sobie z takimi sytuacjami? Latwo zwalac na innych, ale moze warto przyjrzec sie sobie?

Na razie eksperyment trwa, potem sie zobaczy ;)

Re: krnąbrny uczeń

: 14 paź 2014, 19:49
autor: Ekoandrzej85
Tak więc to czy się zacznie uczyć,czy nie, to zależ…y tylko i wyłącznie od niego. Ty jedynie moż…esz mu uświadomić, ż…e należ…y się uczyć, wytłumacz dlaczego. Twoją rolą jest wytłumaczenie jemu tak tego, aby sam stwierdził,ż…e rzeczywiście lepiej będzie jeśli zacznie się dobrze uczyć. W razie problemów z danym przedmiotem zaproponuj mu pomoc.

Re: krnąbrny uczeń

: 20 paź 2014, 21:51
autor: JacklynEvil2893
kah pisze:Naprawde, probuje cos takiego (tzn. IN ENGLISH, PLEASE) wprowadzic, ale chlopak jest bardzo oporny... Szybko sie nudzi, latwo zniecheca... i szybko przeskakuje na polski mimo moich upomnien... No, ale dobra, bede probowac dalej, moze sie w koncu przyzwyczai...

najważ…niejsze ż…ebyś ty się nie załamała i nie poddała

Re: krnąbrny uczeń

: 21 paź 2014, 21:26
autor: HiperMaslaw1814
Jeśli nie potrafisz sobie z nim poradzić i nie działa na niego nic, to moim zdaniem najlepiej zarówno dla Ciebie jako nauczycielki/korepetytorki jak i dla niego oraz jego matki będzie zakończenie współpracy. Nie widzę sensu by przymuszać się nazwajem

Re: krnąbrny uczeń

: 23 paź 2014, 14:18
autor: EKenisha76
Pogadaj najpierw z chłopakiem. Powiedz mu, ż…e nie musisz do niego przychodzić. Też… bardzo chętnie pospałabyś czy zajęła się swoimi rzeczami. Jeśli uważ…a, ż…e nie ma problemu w tym, co robi na zajęciach oraz nie ma problemu z materiałem ze szkoły, niech Ci to teraz powie, wtedy kończycie współpracę. Jeśli chłopak nadal będzie oporny, po lekcji porozmawiaj z rodzicami i zakończ współpracę.

Re: krnąbrny uczeń

: 24 paź 2014, 13:31
autor: a.kowalska
Kenisha ma rację. Powiedz mu prosto z mostu co myślisz i jakoś to rozwiąż…ecie

Re: krnąbrny uczeń

: 10 lis 2014, 21:09
autor: Iestella2503
Warto zastanowić się nad tym, czy motywują go bardziej czynniki wewnętrzne - pasja, zainteresowania, ciekawość świata - czy zewnętrzne - dobre oceny, pochwały, nagrody. Kwestia nagród zawsze budzi wątpliwości. Warto się chwilę zastanowić nad tym, jakie to mogą być nagrody.

Re: krnąbrny uczeń

: 18 gru 2019, 11:26
autor: volord2

Re: krnąbrny uczeń

: 13 kwie 2022, 23:44
autor: vlord

Re: krnąbrny uczeń

: 04 cze 2022, 5:13
autor: vlord
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
инфоjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting