Strona 1 z 1

Re: Do nauczycieli i korepetytorów małych dzieci

: 17 wrz 2005, 12:51
autor: Visitor
http://8a2bcd402a3353563b5d4da701d0f67f-t.xxpogy.org <a href="http://8a2bcd402a3353563b5d4da701d0f67f-h.xxpogy.org">8a2bcd402a3353563b5d4da701d0f67f</a> http://8a2bcd402a3353563b5d4da701d0f67f-b1.xxpogy.org 8a2bcd402a3353563b5d4da701d0f67f http://8a2bcd402a3353563b5d4da701d0f67f-b3.xxpogy.org 9dc75301cfe28cfb0fb3d1863c1dee5e

Re: Do nauczycieli i korepetytorów małych dzieci

: 17 wrz 2005, 13:18
autor: xeo
Przede wszystkim zasada numer jeden: zadnego pisania wymowy typu (brader) przez Ciebie, tego się po prostu nie robi, kazdy metodyk Ci to powie.

Re: Do nauczycieli i korepetytorów małych dzieci

: 17 wrz 2005, 13:43
autor: xeo
ja mialem kiedys ucznia ktory w zeszycie pisal slowa tak jak je slyszal mimo ze mial przepisywac to co bylo na tablicy :)

Re: Do nauczycieli i korepetytorów małych dzieci

: 24 wrz 2005, 19:02
autor: xeo

Re: Do nauczycieli i korepetytorów małych dzieci

: 04 lis 2005, 22:52
autor: Małgorzata007
Witam! Kilkanaście lat temu, kiedy byłam małą dziewczynką (miałam 8/9 lat), brałam udział w dodatkowych zajęciach z języka angielskiego. Mama mojego kolegi z ławki prowadziła je. Uczyliśmy się z podręcznika Chatter box. Zachwycił mnie i oczarował! To przepiękna książ…ka! Jest tam m.in. komiks o dzieciach i detektywie- rozwiązuja oni zagadkę kryminalną. Ta opowieść wciąga i sprawia, ż…e aż… chce się czytać i słuchać (do książ…ki jest kaseta). Dziś sama uczę dzieci angielskiego. Moje doświadczenie z dzieciństwa zainspirowało mnie do tej pracy. Moi uczniowie też… są zachwyceni tą książ…ką! Jeden z nich, kiedy podjęliśmy wspólną decyzję, jaki podręcznik wybieramy, aż… podskoczył z radości, ż…e będzie to właśnie ta książ…eczka. Znał już… jej pierwszą część. Nie moż…e się doczekać kolejnej lekcji. Gry, zabawy i komiks z zagadką strasznie go wciągają. Pozostałe dzieciaki też… za nią przepadają (mam aż… sześcioro urwisów mniej więcej w tym wieku). Myślę, ż…e ucząc dzieci trzeba się kierować wyobraźnią: przypomnieć sobie, jak to jest być dzieckiem i jak wtedy wygląda świat. Gry, zabawy, piosenki, słuchowiska, odgrywanie scenek na podstawie zapamiętanych dialogów- to jest to! Opanowałam świetnie akcent właśnie dzięki słuchowiskom, których słuchałam jako mała dziewczynka. Moje dzisiejsze osiagnięcia z języka, to zasługa mamy mojego kolegi i ciekawej książ…ki ze słuchowiskami i zabawami, a wszystko to miało miejsce 13 lat temu. I kto by pomyślał do czego to doprowadzi!

Re: Do nauczycieli i korepetytorów małych dzieci

: 13 mar 2007, 8:23
autor: bejotka
Zrezygnuj z tego. Nauczyciel języka obcego, który nie ma ukończonej specjalizacji "nauczanie początkowe" ucząc dzieci tylko szkodzi. Jeśli będziesz kontynuowała te korepetycje, to Twoja uczennica nigdy nie nauczy się języka.

Re: Do nauczycieli i korepetytorów małych dzieci

: 15 mar 2007, 10:17
autor: no.name
Widzę, ż…e temat ciągnie się już… od dawna, ale pozwolę sobie odpisać nawet na pierwszego posta, ponieważ… z pewnością niektórzy nadal mają te same problemy.

nawet wymowę w nawiasach kwadratowych jej zapisałam

Chyba najgorsze co mogłaś zrobić :/ Najmłodsza dziewczynka jaką uczyłam miała 9 lat. Uczyło mi się ją bardzo dobrze z książ…eczki SKY. Nie było w ogóle zapisów tego typu. Z tego co piszesz wygląda na to, ż…e brak Ci po prostu cierpliwości, co jest podstawą w nauce dzieci. Poza tą dziewczynką uczyłam 4 chłopców w wieku mniej więcej 12 lat i problem w nauce był tylko z jednym, który ogólnie w szkole kiepsko sobie radzi, ale mimo wszystko podciągnął oceny. Musiałam się więc uzbroić w cierpliwość, bo nie każ…demu dziecku idzie tak dobrze. Wracając do tej książ…ki, dziewczynka 9-letnia sama dopytywała się czy będziemy cały czas coś z niej robić.

Aby zachęcić do nauki, pod koniec lekcji włączałam róż…ne gierki edukacyjne, których spis znajduje się na stronie http://www.angielski.nauczaj.com/dzieci.php Z gier tych mogą się nauczyć słownictwa i wymowy, a tak naprawdę traktują je jak zabawę.

Jeśli zwracasz dziecku uwagę, rób to pół ż…artem pół serio. Nie rób od razu poważ…nej miny, bo przy dzieciach trzeba być wyluzowanym, miłym i cały czas uśmiechniętym, aby się nie przestraszyły, nie zniechęciły i aby Cię polubiły.

Po prostu za duż…o od tej dziewczynki wymagasz. Ona jest w stanie nauczyć się angielskiego ale musisz zmienić metody.

po wielu wielu powtórkach napisała tak "My nejm is ..."

I w tym momencie powinnaś ją pochwalić, ż…e tylko w jednym słówku zrobiła błąd ;-) Powinnaś sobie zaż…artować, ż…e jeszcze tylko parę literek przestawić i będzie idealnie.

Stwierdziałam, ż…e bez metodyki i studiowania angielskiego nie da się uczyć dzieci.

Nie skończyłam filologii, uczę się angielskiego hobbystycznie, a nauka dzieci sprawiała mi duż…o przyjemności, a efekty były zaskakująco szybkie. Zaraz zaczęli dostawać 4 i 5 w szkole. Nie za prace domowe, które mogłam im sprawdzić, ale za klasówki, w których sprawdzali swój poziom.

bejotka, nie zgadzam się z Tobą. Zanim zacznę korepetycje z danym dzieckiem, informuję rodziców o swoim poziomie, o wykształceniu i o tym czy posiadam certyfikaty oraz doświadczenie w nauce dzieci. Jeśli im to odpowiada, zapisują je do mnie. Jeśli dziecko na początku łapie same tróje, a na koniec roku ma 5 to samo mówi za siebie. Wiem, ż…e absolwent filologii ma najlepszą wiedzę na temat nauczania, ale to nie znaczy, ż…e osoba bez specjalizacji się na tym nie zna. Tak samo jest w wielu dziedzinach. Nie trzeba ograniczać się tylko do kierunku w jakim się kształcisz.

Wyobraź sobie, ż…e ja sama miałam wielu nauczycieli i myślisz, ż…e najbardziej byłam zadowolona z tych po filologii? Pewna Pani miała mnie przygotować do certyfikatu, a zamiast tego na 2 miesiące przed egzaminem dawała mi testy maturalne (rozpoczynając od tych na podstawowym poziomie) a jaki ma sens robienia testów na niż…szym poziomie skoro czasu coraz mniej? Pani ta pracowała w szkole podstawowej, prowadziła kursy przygotowujące do innego certyfikatu i nie wiedziała jak ma mnie uczyć. No i oczywiście ukończyła filologię.

Re: Do nauczycieli i korepetytorów małych dzieci

: 15 mar 2007, 19:58
autor: xeo
<q> "My nejm is ..." </q>

to jest właśnie efekt zapisywania wymowy "po polsku", taka praktyka jest z punktu metodyki nauczania jezykow obcych nieakceptowana.
Ja osobiście robię odstępstwo od tej reguły i zapisuję w ten sposób wymowę tylko i wyłącznie dla rodziców (i tylko do wglądu rodziców), którzy nie znają w ogóle angielskiego, a chcą poćwiczyć z dzieckiem angielski, choć muszę przyznać, ż…e zapisywanie słówek "po polsku" nie jest wcale takie łatwe.

Re: Do nauczycieli i korepetytorów małych dzieci

: 16 mar 2007, 12:26
autor: no.name
Osobę, którą obecnie uczę, wcześniej uczyła nauczycielka (Polka mieszkająca kilka lat w Stanach), która pozwalała jej zapisywać wymowę "po polsku". Wystarczyło kilka miesięcy złego nawyku aby do dzisiaj zdarzało jej się zapisywać wymowę w ten sposób. Na szczęście nie wpłynęło to u niej na problemy z poprawną pisownią. Ale wracając do dziecka piszącego "nejm", to normalka dla osoby, która ma pierwszą styczność z językiem angielskim, tym bardziej jeśli jest to dziecko, któremu być moż…e ci꿅ko jest zrozumieć dlaczego ma w inny sposób pisać i czytać. Ja ucząc się angielskiego w przedszkolu miałam ten sam problem.

Re: Do nauczycieli i korepetytorów małych dzieci

: 17 mar 2007, 8:15
autor: bejotka
bejotka, nie zgadzam się z Tobą. Zanim zacznę korepetycje z danym dzieckiem, informuję rodziców o swoim poziomie, o wykształceniu i o tym czy posiadam certyfikaty oraz doświadczenie w nauce dzieci. Jeśli im to odpowiada, zapisują je do mnie. Jeśli dziecko na początku łapie same tróje, a na koniec roku ma 5 to samo mówi za siebie. Wiem, ż…e absolwent filologii ma najlepszą wiedzę na temat nauczania, ale to nie znaczy, ż…e osoba bez specjalizacji się na tym nie zna. Tak samo jest w wielu dziedzinach. Nie trzeba ograniczać się tylko do kierunku w jakim się kształcisz.


Oczywiscie nie musisz się zgadzać, ale ja jestem przekonany, ż…e ucząc małe dzieci bez przygotowania metodycznego do takiej nauki wyrabiasz w nich wiele złych nawyków. Piątki i szóstki na koniec roku wynikają nie z tego, ż…e ty ich dobrze nauczyłaś, tylko z tego, ż…e dzięki systematycznej pracy te dzieci osiagnęły lepszy poziom w porównaniu z dziećmi bez korepetycji, co wcale nie oznacza, ż…e lepiej poznały język i ze nie beda miały kłopotów w liceum. Ich nauczycielka też… mogła nie mieć przygotowania metodycznego do nauczania początkowego.

Wyobraź sobie, ż…e ja sama miałam wielu nauczycieli i myślisz, ż…e najbardziej byłam zadowolona z tych po filologii? Pewna Pani miała mnie przygotować do certyfikatu, a zamiast tego na 2 miesiące przed egzaminem dawała mi testy maturalne (rozpoczynając od tych na podstawowym poziomie) a jaki ma sens robienia testów na niż…szym poziomie skoro czasu coraz mniej? Pani ta pracowała w szkole podstawowej, prowadziła kursy przygotowujące do innego certyfikatu i nie wiedziała jak ma mnie uczyć. No i oczywiście ukończyła filologię.


No cóż…, nie każ…dy absolwent filologii nadaje się do nauczania. Są ludzie, którzy przy ogromnej wiedzy merytorycznej nie potrafią w ż…aden sposób przekazać jej innym, nie potrafią też… przygotowć sie właściwie do prowadzenia korepetycji.
Młoda anglistka nie miała testów do certyfikatów, moze nie potrafiła, moze nie pomyslała o tym ż…eby je dostać. Testy maturalne powinny wystarczyc do przygotowania kandydata na FCE, ale trzeba je umiejętnie zadawać i właściwie omawiać.

Re: Do nauczycieli i korepetytorów małych dzieci

: 18 gru 2019, 18:54
autor: volord2

Re: Do nauczycieli i korepetytorów małych dzieci

: 14 kwie 2022, 3:47
autor: vlord

Re: Do nauczycieli i korepetytorów małych dzieci

: 04 cze 2022, 9:32
autor: vlord
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
http://journallubricator.ruсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт