Re: licencjat - metodyka
: 09 lis 2007, 21:04
autor: Visitor
Będę pisać pracę licencjacką na temat: improving reading comprehension skills through culture - oriented texts at the pre-intemidiate level, albo coś w tym stylu, bo temat nie jest jeszcze do końca sprecyzowany
Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki co powinna zawierać taka praca, o czym moge pisać i jak to rozloż
yć w outline:) ewentualnie jakas bibliografia... Bardzo proszę o pomoc! Dzięki z góry!
Re: licencjat - metodyka
: 09 lis 2007, 22:48
autor: xeo
Na początku okładka, potem spis treści, potem wstęp.
W części teoretycznej: co to jest culture i Culture, metody nauczania kultury, jej rola w procesie nauczania języka obcego, co to jest reading comprehension, metody nauczania readingu, plusy, minusy, rodzaje ćwiczeń, charakterystyka poziomu pre-intermediate i grupy, na której będziesz przeprowadzać badania (np. charakterystyka dzieci/dorosłych/nastolatków), strategie rozwiązywania zadań z readingu, co to są culture-oriented texts i czym to się rózni od innych itp. itd.
W części badawczej piszesz co, jak, gdzie i kiedy oraz na kim, z czym, po co i dlaczego czyli miejsce badań, grupa, poziom zaawanasownaia, od kiedy do kiedy, jakie narzędzia badawcze (obserwacja, eksperyment, case study, wywiad), jakie były problemy, jakie są założ
enia (teza) tego badania itp. itd. Potem prezentujesz zebrane dane (tableki, wykresy, opisy, tendencje, procenty, liczby, słupki i inne gadż
ety). Kolejny rozdział to analiza/wnioski z przeprowadzonych badań. Do tego dołączysz załączniki (kasety, wywiady, ankiety i inne gadż
ety), do tego jeszcze bibliigrafia (szukaj na findarticles.com oraz books.google.com) i na koniec streszczenie po polsku. No i praca gotowa.
Re: licencjat - metodyka
: 10 lis 2007, 14:23
autor: Visitor
Dzięki Xeo !! Jesteś nieoceniony !
bardzo mi pomogłeś, zacznę wreszcie pisać tę pracę.
Pozdrawiam.
Re: licencjat - metodyka
: 10 lis 2007, 18:11
autor: Visitor
Mam pytanko Ja prawdopodobnie bede pisał prace pod tytułem "Teaching elements of Irish culture through songs of The Cranberries and U2" lub też
"Teaching elements of American culture through songs of American artists." W tej drugiej chciałbym zawrzeć troche historii muzyki jazz, blues, itd... Co myslićie Dobre pomysły?? Jak te tematy rozwinąć w pracy??? Pozdr i z gory dzięki
Re: licencjat - metodyka
: 10 lis 2007, 18:19
autor: xeo
Pominąć lub potraktować pobież
nie - to nie praca z historii/kultury, nie interesuje nas historia/kultura sama w sobie tylko sposoby jej przekazywania, piszesz pracę o nauczaniu (technikach/metodach/strategiach), nie waż
ne jaki element historii/kultury implementujesz, waż
ne jak i czemu to służ
y.
Re: licencjat - metodyka
: 10 lis 2007, 19:25
autor: Visitor
Tylko troche sie martwie. Bo jesli wybiore prace z zespołami the cranberries i U2 to musze przeprowadzic 6 lekcji z wykorzystaniem ich muzyki. I problem jest tego rodzaju ze nie mam pomysłu na to jakie zrobić tematy... Przeciez nie bede mogl cvodziennie puszczac im piosenki.:-(
Re: licencjat - metodyka
: 10 lis 2007, 19:43
autor: xeo
A kto powiedział, ż
e musisz przeprowadzać lekcje ? Ja bym na Twoim miejscu zmodyfikował ten temat i pisał o nauczaniu kultury przez piosenki ogólnie, wtedy wystarczą ankiety, wywiad, obserwacje. U Cieibe problem jest taki, ż
e zawęziłeś sobie temat do kultury Irlandii co jest chyba rzadkością w polskich szkołach, do tego jeszcze bardziej zawęziłeś zespoły (co oczywiscie jest spowodowane zapewne pochodzeniem zespołów). Przy tak "wąskiej" pracy trudno Ci będzie znaleźć "źródło" takich lekcji ż
eby przeprowadzić ankietę czy obserwacje dlatego będziesz musiał zrobić sam. A co do planów lekcji z wykorzystaniem muzyki to jest tego mnóstwo w internecie, wystarczy wpisać w google "lesson plans", być moż
e znajdziesz nawet takie z muzyką U2 czy Cranberries, od tego jest google.
ps. pytanie numer jeden to czy sprawdziłeś/aś w ogóle czy za pomocą tych piosenek moż
na przekazać elementy kultury ? a jeśli tak to czy starczy Ci materiału na pracę. Bo potem moze się okazać, ż
e po 10 stronach nie będzie o czym pisać (o ile jeszcze te 10 stron wyjdzie)
Re: licencjat - metodyka
: 17 lis 2007, 18:54
autor: Visitor
mysle ze temat twojej pracy jest fajny, ale jak j=ktos juz napisal ciezko ci bedzie zgromadzic material i rozpisac sie
Ja pisze o " Teaching vocabulary through songs lyrics" czy ktos moze wie skad mozna wziasc materialy do tej pracy bo moj promotor nie zabardzo pomocny jest
Re: licencjat - metodyka
: 17 lis 2007, 19:11
autor: xeo
No jak to skąd wziąć materiały? biblioteki, księgarnie, internet.
teaching reading comprehension skills
: 02 sty 2008, 12:26
autor: aaaaaaaasia
Bardzo przydały mi sie wskazówki co do planu pracy, ale mam pytanie: o czym pisac we wstepie ? to ma byc takie małe streszczenie o czym bede pisac w pracy? jaki dlugi powinien byc ? strona, dwie ?
pozdrawiam
Re: licencjat - metodyka
: 02 sty 2008, 17:29
autor: xeo
Wstęp to ogólny zarys pracy, prezentacja tego czego czytelnik moż
e się spodziewać. Strona wystarczy przy licencjacie.
Re: licencjat - metodyka
: 03 sty 2008, 20:29
autor: izzi11
"TEACHING CULTURE ELEMENTS OF ENGLISH-SPEAKING COUNTRIES: HABITS, CUSTOMS AND TRADITIONS THROUGH READING CULTURE-ORIENTED TEXT TO STUDENTS AT INTERMEDIATE LEVEL" Temat który mógłby mnie zainteresować jeśli chodzi o metodykę... jednak jeśli ktoś pisze coś podobnego prosiłabym o podanie jakiejś literatury, będę po stokroć wdzięczna
Re: licencjat - metodyka
: 04 sty 2008, 12:15
autor: crem
' METHODS OF EXPANDING STUDENTS' VOCABULARY AT THE PRE-INTERMEDIATE LEVEL' . taki bedzie raczej moj temat pracy. poniewaz mam ja pisac czesciami, wiec niedlugo musze przekazac promotorowi wstep do niej. moze jakies sugestie co powinno sie w nim znalezc? Xeo please?:) i moze ogolny zarys czesci teorytecznej?bylbym bardzo wdzieczny!
Re: licencjat - metodyka
: 04 sty 2008, 15:07
autor: xeo
niedlugo musze przekazac promotorowi wstep do niej
Wstęp to przeważ
nie tylko jedna strona, trzeba napisać o czym będzie czytelnik czytał, czego moż
na się spodziewać w pracy, po co została napisana itp. Przeczytaj jakikolwiek wstęp do jakiejkolwiek książ
ki (najlepiej z metodyki) to będziesz miał pełniejszy obraz.
W części teoretycznej wszystko na temat nauczania słownictwa (metody/strategie wprowadzania/nauczania/powtarzania słownictwa, pomoce dydaktyczne, techniki pamięciowe, charakterystyka poziomu pre-intermediate itp.). [/quote]