Strona 1 z 1

Motivation, discipline etc. PRACA LICENCJACKA - XEO pomóż…!

: 19 lut 2008, 10:15
autor: callin06
Witam! Musiałam zmienić temat pracy licencjackiej i znalazłam się w dziale metodyki. Bardzo przyjemna tematyka, jednak nie mam pomysłu na temat. Jestem w nietypowej sytuacji, bo dobieram temat do rodzaju badań - w moim przypadku to tylko ankiety, ż…adnej obserwacji - czyli temat z serii jakiś ogólnych typu motivation, discipline czu jeszcze coś innego. A pomysłu brak :beksa: Pomoż…esz? :(

Re: Motivation, discipline etc. PRACA LICENCJACKA - XEO pomóż…!

: 19 lut 2008, 15:16
autor: xeo
Motywacja to jest strasznie oklepany temat, moż…e i łatwy do napisania, ale oklepany, za to dyscyplina to jeden z moich ulubionych. Opisywałem część teoretyczną z dyscypliny tutaj http://www.angielski.edu.pl/forum/t-hel ... 12405.html
Co do ankiet to moż…na je przeprowadzić przy większości tematów (zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, ż…e przy każ…dym), kwestia tego co Cię interesuje, sprecyzuj dokładnie to pomyślimy jak to ugryźć.

Re: Motivation, discipline etc. PRACA LICENCJACKA - XEO pomóż…!

: 19 lut 2008, 22:47
autor: callin06
Myślę, ż…e chciałabym iść w kierunku disruptive behaviour (np. among students in junior high school) - myślę, ż…e to temat na czasie. Hmm... nie jestem pewna czy ograniczać się konkretną grupą wiekową czy poziomem zaawansowania, z drugiej strony moż…e być tak, ż…e jeśli tego nie zrobię to temat będzie zbyt obszerny..? :? Co myślisz?

Re: Motivation, discipline etc. PRACA LICENCJACKA - XEO pomóż…!

: 19 lut 2008, 23:28
autor: xeo
Dyscyplina w gimnazjum to dobry pomysł, jest co badać.

Re: Motivation, discipline etc. PRACA LICENCJACKA - XEO pomóż…!

: 21 lut 2008, 8:58
autor: callin06
Czyli radziłbyś raczej ograniczyć się jedynie do grupy wiekowej, bez podziału na poziomy zaawasowania? Zastanawiam się też… jak ogólnie gryznąć ten temat. Jak widziałbyś plan takiej pracy? :wstydnis:

Re: Motivation, discipline etc. PRACA LICENCJACKA - XEO pomóż…!

: 21 lut 2008, 14:21
autor: xeo
Raczej tak, skupiłbym się na grupie wiekowej i towarzyszącym jej problemom z dyscypliną.

W planie pracy piszesz jak będzie wyglądać Twoja praca, co będzie zawarte w każ…dym z rozdziałów. Układ pracy, nazwy i ilość rozdziałów i inne takie sprawy techniczne (czcionki, akapity, styl bibliografii, sposób numeracji itp. itd.) powinien podać promotor.

Przykładowa praca z metodyki wygląda tak:

table of contents
introduction
chapter 1 - Theory
chapter 2 - Research design
2.1 Research objective
2.2 Sample selection
2.3 Research tools
2.4 Research implementation
2.5 Evaluation criteria
chapter 3 - Data Presentation / Analysis
chapter 4 - Conclusions
appendices
bibliography
summary in Polish

Teraz sobie do każ…dego z tych rozdziałów napisz szczegółowo co tam wrzucisz, najważ…niejsze co promotora interesuje to teoria i badania czyli wizja Twojej pracy (chapter 1, 2) - co w teorii masz w linku, który podałem wcześniej. Badań jeszcze nie przeprowadziłaś (logiczne przecież…) więc nic nie napiszesz na temat data presentation i conclusions (chapter 3 i 4). Więc tylko napisz, ż…e w tym i tym rozdziale znajdzie się prezentacja danych za pomocą tabelek, procentów, słupków, opisów, tendencje itp. Potem napisz, ż…e w rozdziale 4 spróbujesz skorelować to i to wyciągając wnioski dotyczące tego i tego, które masz nadzieję pozwolą na lepsze... bla bla bla. W załącznikach dołączę to i to w takiej i takiej postaci. W bibliografii napisz już… kilka tytułów które, zdobyłaś i zamierzasz wykorzystać. Chapter 2 to opis badań - co, gdzie, kiedy, jak i dlaczego.

Prawda, ż…e proste ? Normalnie równoważ…nikami zdań

Topic: [piszesz topic]

Introduction
[piszesz co będzie w introduction]

chapter 1 - Theory
- źródła problemów z dyscypliną
- sposoby radzenia sobie z dyscypliną
itd. [wypisujesz wszystko co związane z dyscypliną, link wyż…ej]

chapter 2 - Research design
2.1 Research objective
- zbadanie źródeł debilnego zachowania ucznia gimnazjum [to tylko taki przykład, wpisujesz swój konkretny cel]

2.2 Sample selection
- badanie zostanie przeprowadzone na uczniach klasy III gimnazjum 102 w Ciechocinku [podajesz dokładnie kto będzie królikiem doświadczalnym]

itd. itd. itd. [5 sek. roboty]

Powodzenia :spoko:

Re: Motivation, discipline etc. PRACA LICENCJACKA - XEO pomóż…!

: 25 lut 2008, 11:49
autor: callin06
Wielkie dzięki XEO. Jesteś nieoceniony :przytul: Teraz już… pójdzie jak z płatka :spoko:

help

: 14 mar 2008, 19:05
autor: sela
Cześć, czy ma ktoś pomysł na jakiś fajny temat z metodyki ?? Chciałabym pisać cos łatwego i przyjemnego Moż…e macie jakieś ciekawe propozycje Pomocy ....

materiały do pracy mgr

: 03 kwie 2008, 18:17
autor: monick
Poszukuję materiałow, z których mogłabym skorzystac przy pisaniu pracy magisterskiej na temat zachowania się i dyscypliny uczniów gimnazjum na lekcjach. Jak ułozyc temat po angielsku, ż…eby to tak ładnie brzmiało???Chcę się skupic na tym co jest przyczyną ich "specyficznego" zachowania, jak temu zapobiegac... Moż…e podsunąłby ktoś jakieś ciekawe ujęcie tego tematu?? Proszę o pomoc. Każ…de wskazówki są cenne, proszę o maile: monikab1985@go2.pl i z góry dziękuję M :-)

Re: Motivation, discipline etc. PRACA LICENCJACKA - XEO pomóż…!

: 04 kwie 2008, 20:28
autor: xeo
Materiałów jest mnóstwo, praktycznie w każ…dej książ…ce do metodyki znajdziesz coś na temat classroom management i discipline problems
http://books.google.com/books?q=discipl ... BCki&hl=pl
http://findarticles.com/p/search?qt=dis ... rt&x=0&y=0
http://tiny.pl/4kqm

do tego jeszcze (oprócz standardów typu Harmer, Ur, Komorowska itp.)
Davis P.,Rinvolucri M., 1990: The Confidence Book. Longman. Longman UK Limited

Underwood, M. 1995. Effective Class Management. New York: Longman

Partin L. R. 1995. The Teacher’s Classroom Survival Guide. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall (fragmenty są w necie)

:-)

: 07 kwie 2008, 17:20
autor: monick
Wielkie dzięki XEO!!!
Pomoż… prosze jak ciekawie ując ten temat. Jak go ułoż…yc?

Re: Motivation, discipline etc. PRACA LICENCJACKA - XEO pomóż…!

: 07 kwie 2008, 19:58
autor: xeo
Effective Class Management in Junior High School - Facts and Myths.
Understanding Junior High Students - Effective Class Management.
Teaching English in Junior High School - The Basics of Survival.
The Influence of Discipline Problems on Students' Competence in English.

itp.

Re: Motivation, discipline etc. PRACA LICENCJACKA - XEO pomóż…!

: 23 mar 2012, 19:53
autor: Gość
Witam,

Piszę pracę dyplomową na temat problemów z dyscypliną w high school. W części praktycznej przeprowadzam ankietę. Chciałam zapytać i jednocześnie prosić jeśli ktoś byłby zainteresowany mi taką ankietę wypełnić - zwracam się tu do nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych głównie - to proszę o kontakt na kasienia_7@wp.pl
Potrzebuję sporej ilości osób.. będę bardzo wdzięczna za pomoc i podzielenie się swoimi opiniami i doświadczeniem.
Pozdrawiam

Re: Motivation, discipline etc. PRACA LICENCJACKA - XEO pomóż…!

: 24 gru 2019, 21:12
autor: volord2

Re: Motivation, discipline etc. PRACA LICENCJACKA - XEO pomóż…!

: 18 kwie 2022, 5:57
autor: vlord