MA- Authentic materials
: 20 kwie 2008, 21:57
autor: natalllieeee
Hej, chcę pisać o authentic materials in primary school. Niestety cięż
ko mi wymyślić sensowne badania. Pomyslalam, ż
e porozdaję ankiety nauczycielem ale sprzydaloby sie cos z dziecmi zrobic. Kupilam książ
eczki- authentic- pomyslalam ze porobie xera i dam im do poczytania- ochotnikom. Ale co dalej? narazie nie ucze w szkole i mam zamiar tam isc od wrzesnia. Myslalam tez zeby zrobic observation sheet- zmierzyc ich motywacje gdy ich ucze za pomoca authentic materials. ale jak zmierzyc ich motywacje prowadzac lekcje i obserwujac? jakie pytania zamiescic w observation sheet i gdzie znalezc przyklad czegos takiego. Osoba prowadzaca seminarium stwierdzila ze nalezy znalezc juz jakies istniejace, opublikowane badanie i zrobic podobne, ale czy nie moge czegos sama wymyslec???? jestem so confused:(
Re: MA- Authentic materials
: 21 kwie 2008, 16:04
autor: xeo
Nie musisz prowadzić lekcji, moż
esz obserwować zajęcia u innego nauczyciela. Jeśli koniecznie chcesz sama prowadzić zajęcia to chyba wypełnienie observation sheet po zakończeniu lekcji nie będzie problemem, nie wszystko na raz. Jeśli chodzi o observation sheet to moż
esz np. wypisać sobie techniki motywowania uczniów i stawiać ptaszki przy tych, które uż
ył nauczyciel, potem np. moż
esz poobserwować ilość czasu przeznaczonego na motywację, reakcje uczniów na motywowanie (daje coś, nie daje nic itp.), poziom zmotywowania uczniów na początku, w środku i na końcu lekcji, czynniki demotywujące (ze strony nauczyciela, ze strony kolegów i koleż
anek z klasy, otoczenia) itp. itd. Moż
esz też
przeprowadzić eksperyment, jedna klasa będzie się uczyć z authentic materials, druga klasa tradycyjnie z podręcznika, no i badasz jak to jest z tą motywacją tu i tu (porównanie wyników). Oczywiście ankieta też
tutaj pomoż
e poznać co uczniowie myślą na dany temat, pytania typu co cię demotywuje, jak twój nauczyciel cię/klasę motywuje, czy potrzebujesz bodźców zewnętrznych czy jesteś sam (wewnętrznie) wystarczająco zmotywowany do nauki, kiedy jesteś najbardziej skoncentrowany na nauce: na początku, w środku czy na końcu lekcji, co cię najbardziej motywuje: oceny, pochwały (ustne, pisemne), złe oceny, nagany, rodzice, wychowawca, plusy, praca w grupach, praca indywidualna itp. itd.
dziękuję
: 22 kwie 2008, 14:31
autor: natalllieeee
hej, dzięki za pomoc. A czy taki observation sheet przyrządzam sama i sama formułuje jakie dane mam wpisać czy jest jakiś konkretny observation sheet który sie standardowo uż
ywa?