Strona 1 z 1

Hopeless teacher? ;) Pomocy - praca dyplomowa

: 14 paź 2008, 15:07
autor: angielski1987
Witam.
Z góry proszę o to, by mnie nie besztać, ani nie "jechać po mnie" za to co napiszę.
Otóż…, jestem na 3 roku NKJO. Niestety, jeśli chodzi o pisanie pracy dyplomowej mamy odgórnie narzucone, ż…e musi być to praca z metodyki. Facet z metodyki jest daremny, traktuje nas jak - przepraszam za wyraż…enie - młodocianych gnojków, którzy nigdy nie zaspokoją jego wygórowanych ambicji. Przez to - skutecznie zniechęcił mnie do polubienia tego przedmiotu. Interesuję się bardziej językoznawswtem i literaturą, ale cóż…... w ż…yciu popełnia się róż…ne błędy. Chcę być nauczycielem - absolutnie tak, ale metodyka stała się utrapieniem.

Wybaczcie, ale z pewnością, nie jestem pierwsza osobą która ma taki problem. Proszę mi naprawdę nie odpowiadać, ż…e jestem beznadziejna, ż…ałosna i w ogóle mam się brać za książ…ki, a nie jęczeć.

Promotorka dała mi listę "general areas of research"... a my mamy wybrać jeden i ukulać temat. Mamy coś problematycznego wybrac, pobadać to i wnioski wyciągnąć... Mam praktyki w podstawówie, ale ja po prostu nie wiem co mam badać, jak badać i co w ogóle wybrać... Po wybraniu obszaru mamy go zawęzić - to już… dla mnie totalna abstrakcja - jak zawęzić temat :zdziwko: i jak mam badać np. wśród 4 klasy podstawowy :/ co ja tam zbadam? :/

Napiszę te obszary badań:
1. Vocabulary learning
2. Phonological subsystem
3. Listening comprehension
4. Reading comprehension
5. Speaking.
6. Writing.
7. Learning of grammar
8. Attitudes towards the teacher
9. The role of homework
10. Testing in FLT
11. The use of A-V aids
12. Error correction
13. Developing fluency (communicative activities, games)
14. Learning outside classroom. 15. Teacher's roles
16. Encouraging factors in FLL
17. Discouraging factors in FLL
18. Affective factors in FLL
19. The use of L1 in FLT/L

Proszę o pomoc. W sumie moż…naby wziąć każ…dy temat, ale dla mnie największą zmorą są te badania - bo nie mm ż…adnej koncepcji na nie :/

Re: Hopeless teacher? ;) Pomocy - praca dyplomowa

: 14 paź 2008, 16:14
autor: xeo
Nie panikuj, to co masz zrobić jest bardzo proste, wybierasz jeden obszar np. vocabulary learning (czyli chciałabyś pisać coś o słownictwie) i zaw꿅asz go do jakiegoś określonego tematu np. Multiple intelligence in learning vocabulary albo Computer-assissted vocabulary learning albo learning vocabulary through songs/games itp. Inny przykład, wybierasz sobie testing in FLT i zaw꿅asz go do konkretnego tematu np. teaching through testing albo testing in the process of Cambridge exams preparation.
Co do badań to trzeba je wymyślić odpowiednio do tematu i do tego co się chce zbadać/udowodnić/obalić i niekoniecznie musisz przeprowadzać badania w podstawówce. Najpierw wybierz obszar, który Cię interesuje, potem się zastanów co dokładnie Cię interesuje z tego obszaru czyli na czym chciałabyś się skupić, a potem się wymyśli badania np. pisząc o strategiach uczenia się słownictwa należ…ałoby zbadać jakie są te strategie stosowane przez uczniów czyli np. ankieta, a z kolei badając skuteczność dwóch róż…nych metod wypadałoby przeprowadzić eksperyment na róż…nych grupach uczonych róż…nymi metodami itd.

Re: Hopeless teacher? ;) Pomocy - praca dyplomowa

: 14 paź 2008, 16:27
autor: angielski1987
Okay :)
Jeśli w takim razie wybrałabym sobie learning vocabulary through games/songs - to w pierwszym rozdziale miałabym pisać ogólnie o wszystkich metodach? A pod koniec napisać, ż…e w mojej pracy skupię się tylko na jednej?
A co do badań tutaj - no to ok, np. dam im ankietę jakąś, a co innymi badaniami? Mam jakoś zrobić jedną lekcję, ż…e taka nudna nauka słówek, a druga z piosenkami itp.? I skontrastować je?

Re: Hopeless teacher? ;) Pomocy - praca dyplomowa

: 14 paź 2008, 16:50
autor: xeo
Nie, w pracy skupiasz się tylko na swoim temacie, jeśli piszesz o nauczaniu słownictwa poprzez piosenki to piszesz o tym jak jest słownictwo przyswajane, jak uczą się dzieci, po co ta cała zabawa, dlaczego właśnie piosenki itp. itd. ewentualnie moż…esz tylko nadmienić inne metody lub wykorzystać je do porównań. O uczeniu przez piosenki było już… chyba parę razy na forum - poszukaj. Badanie wystarczy jedno, moż…esz np. obserwować kilka(naście) lekcji i wypełniać swoją kartę obserwacji np. odnośnie zmotywowania dzieci, atrakcyjności/przydatności piosenki, poziomie zabawy, poziomie problemów (np. dzieci nie chcą śpiewać) + przyczyny (bo się wstydzą, bo nie umieją śpiewać itd.). Oczywiście moż…esz zrobić inaczej te badania i porównać dwie grupy, jedna uczona słownictwa "standardowo", a druga poprzez piosenki, ale to w przypadku, gdy chcesz zbadać skuteczność. Generalnie rodzaj badań będzie zależ…eć od tego jaką sobie tezę postawisz, co będziesz chciała uzyskać jako informację zwrotną.

Re: Hopeless teacher? ;) Pomocy - praca dyplomowa

: 25 gru 2019, 3:36
autor: volord2

Re: Hopeless teacher? ;) Pomocy - praca dyplomowa

: 18 kwie 2022, 9:27
autor: vlord

Re: Hopeless teacher? ;) Pomocy - praca dyplomowa

: 13 cze 2022, 9:23
autor: vlord
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
сайтинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо