Strona 1 z 1

using discovery techniques in teaching grammar

: 19 gru 2008, 18:15
autor: kitty1237
Pisze pracę licencjacką na temat "Using discovery techniques in teaching grammar". Pisze ktoś podobny temat? Co powinnam zawrzeć w takiej pracy?Metodyka nie jest moją pasją.... :beksa:

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 21 gru 2008, 2:15
autor: xeo
Wszystko na temat teaching grammar + wszystko (szczegółowo) na temat discovery techniques.

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 21 gru 2008, 13:23
autor: kitty124
Dziękuje za podpowiedź! :kiss:

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 19 sty 2009, 22:14
autor: kitty1237
Xeo czy powinnam oprócz lekcji przeprowadzonych z uż…yciem discovery techniques zrealizować lekcje np. z podaniem reguły, ż…eby móc porównać discovery techniques z inną i stwierdzić czy jest lepsza? Bo taka chcę postawić tezę.

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 19 sty 2009, 22:43
autor: xeo
Tak, tylko pytanie dla kogo lub pod jakim względem lepsza ? Trzeba będzie jakieś kryteria przyjąć, bo każ…da z tych technik ma swoje plusy i minusy.

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 20 sty 2009, 22:00
autor: kitty1237
To moż…e postawię tezę, ż…e discovery techniques sa dobrym i efektywnym sposobem na uczenie gramatyki. Porównam wyniki i stwierdzę czy są jakieś istotne róż…nice? Już… sama nie wiem jak to zrobić :stres:

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 20 sty 2009, 22:47
autor: xeo
No tak, ale do tego nie trzeba badań ż…eby stwierdzić, ż…e discovery techniques są dobrym wyborem, bo przewidują aktywny udział ucznia i zmuszają do myślenia. Ja Ci już… powiem z doświadczenia, ż…e discovery techniques się nie sprawdzają z leniami, obibokami i uczniami generalnie słabymi, bo oni nie mają takiej wiedzy lub są generalnie słabi intelektualnie ż…eby coś wykombinować samemu. Spróbuj moż…e wykazać dla jakich elementów gramatyki lepsza jest discovery technique, a dla jakich lepiej podać wszystko na talerzu. Albo co nam moż…e powiedzieć stosowanie discovery techniques o moż…liwościach/umiejętnościach ucznia (bo wtedy uczeń bazuje na swojej wiedzy, logice, spostrzegawczości itp.). Albo porównanie stosowania tej techniki przez róż…nych nauczycieli np. jak tłumaczą Present Perfect uż…ywając discovery techniques, jakich discovery techniques uż…ywają, jakie stosują materiały, jak pracuje klasa uczona tą techniką itp. Albo porównanie (efektów) lekcji na temat Present Perfect prowadzonej z wykorzystaniem discovery techniques i z podaniem na talerzu. Moż…esz też… kombinować właśnie z leniami, uczniami słabymi i ambitnymi (utworzyć grupy) wykazując gdzie co się lepiej sprawdza, jakie są problemy lub plusy i co jest przyczyną tego faktu.

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 27 lut 2009, 9:47
autor: aniaaaa234
ja tez pisze na ten temat??? moze wymienimy sie materialami???

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 27 lut 2009, 14:34
autor: Gość
napisz na gg 12404425

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 27 lut 2009, 14:39
autor: kitty124
to mój gg nie zalogowałam się :co_jest:

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 05 mar 2009, 20:35
autor: Gość
Xeo znowu potrzebuję Twojej pomocy. Pisze drugi rozdział pracy i ma mały problem. napisalam co to jest hypothesis (według Nunana) i postawiłam swoja hiptezę i kilka pytan pomocniczych. i nie wiem co tu jeszcze napisac, bo troche mało tego jest. przeprowadziłam ankietę więc uż…yję jej do scharakteryzowania grupy badawczej a w research tool napisałam co to jest ankieta i chyba powinnam opisać tą moją ankietę dokładnie? Jakie pytania i w jakim celu je postawiłam?no i nie bardzo wiem gdzie powinnam umieścić szczegółowo opisane lekcje.... Proszę o jakieś wskazówki.

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 05 mar 2009, 20:55
autor: xeo
Trzeba jeszcze opisać króliki doświadczalne (kto, w jakim wieku, na jakim poziomie, ile chłopców, ile dziewczyn + inne ciekawostki), narzędzia badawcze (ankietę) oraz miejsce, datę i przebieg badań (łącznie z wszelkiego rodzaju problemami jeśli wystąpią). Określone lekcje jeśli są częścią badania/eksperymentu moż…esz opisać w przebiegu badań.

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 06 mar 2009, 14:54
autor: kitty124
Xeo jeszcze jedno zmartwienie mam:-P okazało się ż…e uczniowie na których prowadzę badania (Przeprowadziałam lekcje) w wiekszości ucza sie angielskiego już… kilka lat. pomimo tego w szkole realizują materiał od podstaw(uczą się w pierwszej klasie szkoły średniej) i pre -test, który napisali wykazał, ze nie wiedzą jak się stopniuje przymiotniki i tego ich uczyłam na lekcjach. No i teraz nie wiem co z tym fantem zrobić, bo z założ…enia mieli być begginers i tylko ich mam wziąć pod uwagę - a to bedą 3 osoby tylko.... Reszta teoretycznie miała umieć stopniować przymiotniki ale okzazało się, ze nie umieją.

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 07 mar 2009, 13:43
autor: xeo
Nic mi to nie mówi co napisałaś, bo nie wiem na czym Twoje badania miały polegać i jak to się ma do tych nieszczęsnych przymiotników. Wszelkie problemy w badaniach normalnie się uwzględnia w pracy. Chyba, ż…e badania są źle skonstruowane lub nieprzemyślane i nie mogły się udać.

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 07 mar 2009, 18:07
autor: kitty124
Przeprowadziłam lekcje z jedną grupą uż…ywając discovery techniques ucząc ich stopniowania przymiotników i porównywania objektów a drugą grupę uczyłam tego samego ale podając im regułę. bedę porównywać te lekcje, jak przebiegały, w której się wiecej nauczyli itd. problem mam taki, ż…e pre - test pokazał, ż…e nie wiedzą jak sie stopniuje przymiotniki ale większość uczniów uczy sie angielskiego dość długo i teoretycznie powinni to znać. zeby badanie bylo wiarygodne chyba powinnam wziąć pod uwage tylko real begginers a tych mam tylko troje. czy to wystarczy?

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 07 mar 2009, 18:27
autor: xeo
Jeśli nie wiedzieli jak się stopniuje przymiotniki to dobrze, bo masz ich czegoś nowego (od zera) nauczyć dwoma róż…nymi technikami. Stosowanie discovery techniques na kimś kto już… miał stopniowanie wcześniej jest trochę bez sensu, wszystko idzie jak po maśle, uczniowie pięknie do wszystkiego dochodzą, bo kiedyś to już… było.

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 28 mar 2009, 22:19
autor: kitty124
Xeo i znowu mam pytanie. Pisze już… ostatni rozdział Conclusion. Na podstawie testu ktory napisali uczniowie stwierdzam, ż…e discovery techniques sa lepsze i postawiłam też… kilka pytań pomocniczych, np. czy uczniowie sa lepiej zmotywowani, czy pracuja chętnie z discovery techn. etc. Wyszło mi tego dwie strony.... czy tyle wystarczy na podsumowanie?

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 29 mar 2009, 0:02
autor: xeo
Trudno powiedzieć czy wystarczy, to zależ…y od złoż…oności badań (ilości postawionych pytań) i tego co na tych dwóch stronach się znalazło. Standardowo wnioski w pracy licencjackiej to jakieś 5 stron. Najlepiej daj do przeczytania promotorowi.

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 29 mar 2009, 0:06
autor: kitty124
ok dzięki za radę :)

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 22 maja 2009, 13:19
autor: kitty124
Xeo moja praca została oceniona na 4. jeszcze tylko obrona. Dziękuję Ci za wszelką okazaną pomoc.

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 22 maja 2009, 22:20
autor: xeo
Nie ma za co. Powodzenia na obronie. Napisz jak poszło. :)

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 25 gru 2019, 7:40
autor: volord2

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 18 kwie 2022, 11:48
autor: vlord

Re: using discovery techniques in teaching grammar

: 13 cze 2022, 12:01
autor: vlord
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
инфоjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting