help me, please
: 03 sty 2009, 21:52
autor: agnes08
MOTIVATING ADOLESCENTS BY THE IMPLEMENTATION OF THE STRATEGY TRAINING-w jaki sposób przeprowadzić badania na podst ankiet?
Re: help me, please
: 06 sty 2009, 22:41
autor: xeo
Najpierw trzeba sobie ustalić cel badań, a potem dobrać pytania w ten sposób, aby uzyskać odpowiedź na nurtujące nas pytania, z których to z kolei wyciąga się wnioski. Ankieta składa się z pytań wstępnych typu wiek, doświadczenie, długość nauki języka, płeć, kwalifikacje itp. oraz części głównej czyli róż
nego rodzaju pytań otwartych i zamkniętych dotyczących już
konkretnie poruszanej tematyki.
Re: help me, please
: 07 sty 2009, 16:19
autor: agnes08
Dziękuje za ogólne wskazówki. Chciałam jeszcze sprecyzować moje pytanie - motywacje uczniów do nauki w gimnazjum musze zbadac na podstawie strategy training ktore wprowadze na lekcjach. Stąd pytanie-czy mogę uż
yc dwóch równoległych klas a i b do badania, podzielić je na klasę kontrolną i eksperymentalną, nasępnie przeprowadzić ankiete w obu klasach na temat dotychczasowo uzywanych przez nich strategi uczenia sie, następnie wprowadzić na lekcjach nowe strategy training tylko w jednej z klas i ostatecznie przeprowadzić ankiete koncowa w ktorej uczniowie odpowiadaja czy te strategie pomogly im w nauce?????????czy jest moż
e inny sposób na tego typu badania?
Re: help me, please
: 07 sty 2009, 20:05
autor: xeo
Mylisz pojęcia. Twoim głównym narzędziem badawczym będzie eksperyment, a nie ankieta. Jeśli chcesz zbadać wyniki w nauce czy mówiąc inaczej skuteczność czegoś to nie moż
esz o to pytać ucznia, bo on moż
e Ci odpowiedzieć cokolwiek (specjalnie lub nieświadomie), to tak jakby w laboratorium zapytać mysz czy eksperyment się udał. Jak robisz eksperyment to powinnaś widzieć, ż
e na początku należ
y zbadać stan wiedzy w obu grupach (pre-test) ż
eby mieć punkt wyjściowy, potem prowadzisz eksperyment według własnych założ
eń i na koniec znowu test i wtedy masz czarno na białym czy są postępy czy nie w porównaniu z pre-testem. Ankietę moż
esz zrobić dodatkowo w celu uzyskania odpowiedzi czemu tak wyszło, a nie inaczej (szukanie przyczyn) lub w celu poznania opinii uczniów na nurtujące Cię pytania. Oczywiście dodatkowo moż
na sobie przygotować jakieś observation sheets i po każ
dej lekcji (lub w trakcie) robić notatki, które potem będzie moż
na wykorzystać przy wyciąganiu wniosków. Generalnie im więcej ma się materiału tym łatwiej wszystko napisać.
Re: help me, please
: 13 sty 2009, 14:20
autor: agnes08
po konsultacji z promotorem i po twojej sugesti dotycz przeprowadzenia eksperymentu zamiast ankiety do tematu MOTIVATING SS BY THE IMPLEMENTATION OF STRATEGY TRAINING - promotor odrzucił rodzaj badania i po raz kolejny zaproponował ANKIETE po to aby jednoczesnie wskazac na motywacje i strategy training....jednak twoj pomysl byl naprawde poukładany...czy masz moż
e jakiś pomysł na ankiete bo zupelnie nie wiem jak to połączyć
Re: help me, please
: 20 sty 2009, 19:42
autor: xeo
Pomysł na ankietę ? Ankieta to ankieta, wymyśla się pytania, które mają rozwiązać pewien dylemat, który chcemy zbadać i tyle. Tutaj nie ma ż
adnej ukrytej filozofii. Po prostu postaw sobie jakąś tezę np. czy strategy training motywuje ucznia do dalszej wytęż
onej pracy i ankietę podporządkuj uzyskaniu odpowiedzi na ten problem.