badanie-praca licencjacka
: 20 sty 2009, 22:06
autor: Cashoobic
Hey!
Musze napisac rozpis badania,ale nie wiem jak sie za to zabrac. Nie mam dostepu do ksiazki D. Nunana ,wiec slabiutko mi idzie
Temat pracy Teacher as a key element of classroom discipline while teaching english to young learners. Celem badania mialoby byc sprawdzenie czy nauczyciel (jego zachowanie ,ubior)ma wplyw na zachowanie uczniow podczas zajec.
Tu zaczyna sie problem bo nie wiem jakiej metody uzyc czy eksperyment czy obserwacje i jak ma to wygladac. W eksperymencie to ja musialabym zmieniac swoje zachowanie,ubior itp na leckji ,ale czy musze ten eksperyment przeprowadzic na jedenj klasie czy na roznych??
W obserwacji to ja musialabym obserwowac nauczyciela i wypisac sobie jak sie zachowywal nauczyciel, czy byl konsekwentny ile razy wypytywal dane osoby.Czy to ma sens?
Ostatnie pytanko co to sa tools and techniques !
Wielki dziekie za jakakolwiek pomoc.Papa
Re: badanie-praca licencjacka
: 20 sty 2009, 23:02
autor: xeo
Najprościej - ankieta. Starsze dzieci już
z niejednym nauczycielem mieli do czynienia więc moż
esz ich o te rzeczy po prostu wypytać w ankiecie. Dla porównania moż
esz zrobić ankietę dla nauczycieli - jak oni to widzą po drugiej stronie biurka. Dyscyplina na lekcji to nie jest badanie na jeden raz, obserwacje czy eksperymenty musiałyby trochę trwać, a za pomocą ankiety (czy wywiadów) zbierzesz za jednym zamachem lata doświadczenia, obserwacji i przemyśleń uczniów oraz nauczycieli.
Re: badanie-praca licencjacka
: 20 sty 2009, 23:22
autor: Cashoobic
Dziekuje slicznie:)
Jak rozumiem w research tools napisze questionnaire?? Jak juz wczesniej pisalam nie bardzo wiem co to methods,techniques i tools. Wydawalo mi sie ze metoda to wlasnie cos takiego jak eksperyment albo obserwacja.
Jakie moglaby zadac pytania?? np Czy lubisz nauczyciela jezyka angielskiego?Co sadzisz o nauczycielu?Czy jest on surowy?Czy zachowujesz sie grzecznie podczas zajec j.angielskiego?dlaczego tak dlaczego nie?
Napisalam to co mi wpadlo do glowy ,ale nie wiem czy to ma sens:)
Pozdrawiam
Re: badanie-praca licencjacka
: 21 sty 2009, 1:03
autor: xeo
research tool - questionnaire
technique - yes/no questions, linkert scale, matrix questions, closed ended questions, open ended questions, multiple choice questions itp.
Twoje pytania wymagają modyfikacji (sprecyzowania) bo np. nikt Ci się moż
e nie przyznać, ż
e się źle zachowuje. Lepiej zapytać jak często przeszkadzasz i dać do wyboru often, sometimes, seldom, never. Tak samo słowo "surowy" dla każ
dego będzie oznaczało co innego. Jak widzisz ankietę trzeba dobrze przemyśleć, a najlepiej przetestować na kimś, bo czasami pytania są niezrozumiałe, odpowiedzi dwuznaczne lub sugestywne itp. Pytań otwartych jak najmniej.
Trochę o tworzeniu ankiet:
http://www.cc.gatech.edu/classes/cs6751 ... st-design/http://www.tardis.ed.ac.uk/~kate/qmcweb/qcont.htmW internecie są też
narzędzia do automatycznego tworzenia ankiet.
Tutaj moż
esz poczytać kawałek Nunana:
http://books.google.com/books?id=YCT6fw ... unan&hl=pl
Re: badanie-praca licencjacka
: 21 sty 2009, 22:16
autor: Cashoobic
Tak sie zastanawim czy ta ankieta wystarczy bo z tego co wiem to trzeba zrobic lesson plany do research. Czy taki lesson plan mialby wygladac normalnie tylko ze 15 minut byloby poswiecone na ankiete?
W ilu klasach musze przeprowadzic ta ankiete??
Jak dlugie maja byc te podrozdzialy (research tools,Research implementation itd )W Research tools mam 3 zdania :w jedym pisze ,ze wybralam questionnaire,w drugim i trzecim dlaczego to wybralam :/ i nie wiem co mam tam dalej pisac
Dzieki papa
Re: badanie-praca licencjacka
: 21 sty 2009, 23:46
autor: xeo
Przy ankiecie nie układa się planów lekcji. Badania w kilku klasach, 100 osób zupełnie wystarczy. Opis badania to jakieś 5 stron, to tak wychodzi po pół do jednej strony na każ
dy z podpunktów. Nie no trzy zdania to za mało, opisz ten kwestionariusz w szczegółach, z jakich pytań się składa, po co zadajesz takie, a nie inne pytania, co chcesz tym osiągnąć, do czego zmierzasz zadając takie, a nie inne pytanie itp. (taka analiza/prezentacja zawartości ankiety). W research implementation wszystko szczegółowo na temat gdzie, co, jak, kiedy i dlaczego (najpierw trzeba zrobić te badania ż
eby opisać jak to wszystko przebiegało), opis podmiotów badawczych też
szczegółowo tj. przedział wiekowy, ile ich było, ile dziewczyn, ile chłopców, jak długo się uczyli angielskiego, jakie mają certyfikaty, kwalifikacje jeśli to byli nauczyciele, staż
pracy, dlaczego wybrałam właśnie takie podmioty badawcze itd. (te wszystkie dane uzyskasz po przeprowadzeniu badania). Podsumowując, wszystko trzeba rozpisać w szczegółach szczegółowych.