Do tych ktorzy sie znaja na metodyce
: 01 mar 2009, 19:01
autor: natalia86
jak zawezic temat : using discovery techniques in teaching grammar at pre-intermediate level. ????? Jezeli mialabym zawezic do jakiejs techniki to ktora najlepiej wybrac???? pomocy!!! pilne! z gory dziekuje
Re: Do tych ktorzy sie znaja na metodyce
: 01 mar 2009, 19:40
autor: xeo
To już
jest zawęż
ony temat, im bardziej zawęzisz tym gorzej się pisze, chyba, ż
e zawęż
ony temat jest na tyle obszerny czy popularny, ż
e znajdziesz duż
o materiałów na ten temat, inaczej czeka Cię droga przez mękę.
metodyka prosze o pomoc!!!!
: 01 mar 2009, 21:22
autor: natalia86
Xoe dziekuje za odpowiedz. wiem ze im wezszy tym gorszy tylk ze chodzi o ty ze moja pani promotor moze zechciec go zawezic i moje pytanie to do czego zawezic(jezeli bede musiala) byloby mi najlepiej zeby miec duzo materialow?????
Re: Do tych ktorzy sie znaja na metodyce
: 01 mar 2009, 23:04
autor: xeo
Nauczanie gramatyki masz zawęż
one do discovery techniques, poziom też
masz konkretnie sprecyzowany więc tutaj nic się więcej nie da zawęzić.
Re: Do tych ktorzy sie znaja na metodyce
: 03 mar 2009, 14:27
autor: Gość
aha rozumiem. A czy mogłbys mi Xeo powiedziec co widzialbys w takiej pracy? Mam pytanie czy inductive approach to to samo co ta discovery technique? Z tego co dopiero przeczytałam to w wiekszosci ksiazek pisze o inductive / deductive a nigdzie (oprocz Harmer) nie znalazlam dzialu zatytulowanego dicsovery techniques. Xeo pomoz poradz cos!!!!!
Jezeli chodzi o plan to narazie wiem ze napisze co to jest grammar (prescriptive descriptive) pozniej podejscia do Grammar ( rozne metody) po co sie jej uczyc no i cos o deductive i inductive a potem???? czy moze na opisie inductive powinnam sie skupic??? troche jestem juz zdezorientowana?!!!
Re: Do tych ktorzy sie znaja na metodyce
: 04 mar 2009, 2:18
autor: xeo
Tak, to wszystko jedno i to samo tylko nazwy inne (moż
esz się jeszcze spotkać z terminami covert/overt). W pracy należ
ałoby się przyjrzeć szczegółowo discovery techniques (inductive approach), przeanalizować to podejście pod każ
dym względem (wszystkie za i przeciw, rola nauczyciela i ucznia, cel, konkretne techniki, przykłady itd.) ewentualnie porównując/nawiązując do deductive approach w celu pokazania róż
nic/wad/zalet itp. Wiadomości ogólne na temat nauczania gramatyki oczywiście też
, jakieś wprowadzenie do tematu musi być. Do tego moż
na dorzucić ogólną charakterystykę poziomu pre-intermediate, a potem np. wypisać wszystkie za i przeciw uż
ywaniu discovery techniques właśnie na tym poziomie. Do tego tematu moż
na też
podejść od strony pedagogiczno-psychologicznej czyli trochę pofilozofować w jakimś punkcie na temat wysiłku intelektualnego jaki towarzyszy tym technikom, przeanalizować ucznia (grupy wiekowe) i ich zdolności "telepatyczne" do rozwiązywania puzzli gramatycznych, których nauczyciel nie chce podać na talerzu, bo jednak tutaj liczy się inteligencja, zdobyta wiedza, wiek ucznia, motywacja, logika, umiejętność łączenia faktów itp. itd. Od tej właśnie strony moż
esz potem robić badania, jak się sprawdza takie podejście z mocną i słabszą klasą, albo jaki wpływ na sukces tej techniki ma IQ ucznia, aż
eby w końcu odkryć, ż
e ze słabym/leniwym intelektualnie uczniem to prędzej odkryjesz Atlantydę u siebie w ogródku, niż
on odkryje, ż
e przecież
tam wszędzie się dodaje -ing (to nie mogła pani tak od razu...).
Re: Do tych ktorzy sie znaja na metodyce
: 11 mar 2009, 3:33
autor: natalia86
Xeo pomoz!! tytul podrozdzialu mam Discovery techniques in teaching grammar in EFL classroom. i musze to rozwinac na strone. w innym podpunkcie mam definicje inductive learning a w innym pros and cons i nie wiem o czym mam pisac w podpunkcie Discovery techniques !!!!