Strona 1 z 1

praca mgr z metodyki

: 18 kwie 2009, 21:46
autor: zdesperowana
the hardships of acquiring the skill of listening comprehension in groups of lower secondary school students - oto mój temat. Proszę o pomoc nie mam koncepcji na część badawczą

Re: praca mgr z metodyki

: 18 kwie 2009, 23:16
autor: xeo
Jak sam temat wskazuje musisz zbadać co sprawia kłopot uczącym się w nauce słuchania więc albo wypytaj ich ankietą albo zrób jakiś eksperyment i zobacz sama w czym problem.

Re: praca mgr z metodyki

: 19 kwie 2009, 0:03
autor: zdesperowana
Wielkie dzięki ale nie wiem też… jakie pytania badawcze postawic?

Re: praca mgr z metodyki

: 19 kwie 2009, 0:05
autor: xeo
Najprostsze z moż…liwych "Co sprawia uczniom największy kłopot w rozumieniu ze słuchu?".

Re: praca mgr z metodyki

: 19 kwie 2009, 0:18
autor: zdesperowana
no tak ale jedno pytanie chyba nie wystarczy?

Re: praca mgr z metodyki

: 19 kwie 2009, 0:24
autor: xeo
Wystarczy, to jest Twój cel badań i wszystko się będzie kręciło wokół tego pytania. Chociaż… coś mi się wydaje, ż…e ja mówię o tezie, a Ty o pytaniach w ankiecie, a to dwie róż…ne rzeczy. W ankiecie będziesz zadawała mnóstwo pytań, które będą zmierzały do uzyskania odpowiedzi na pytanie co sprawia uczniom kłopot w rozumieniu ze słuchu, odpowiedź na to pytanie jest celem Twoich badań i to Ty będziesz musiała znaleźć tą odpowiedź wysuwając odpowiednie wnioski z badań.

Re: praca mgr z metodyki

: 19 kwie 2009, 0:44
autor: zdesperowana
Myślę, ż…e rozumiemy się dobrze. Mój promotor uważ…a ,ż…e praca badawcza powinna zawierać od 5 do 9 pytań badawczych?

Re: praca mgr z metodyki

: 19 kwie 2009, 0:49
autor: xeo
No to nie ma ż…adnego problemu ż…eby odpowiedzieć dodatkowo na pytania dlaczego tak się dzieje, jak moż…na im pomóc, jak moż…na wyeliminować pewne czynniki, jakie wpływ mają czynniki wewnętrzne (np. osobowość ucznia, motywacja) i zewnętrzne (szumy z magnetofonu, szybkie tempo, niewyraźne wypowiedzi, róż…ne akcenty itp.). To i tak by samo wyszło przy wyciąganiu wniosków.

Re: praca mgr z metodyki

: 19 kwie 2009, 1:35
autor: zdesperowana
a jaki eksperyment moż…na przeprowadzić?

Re: praca mgr z metodyki

: 19 kwie 2009, 1:44
autor: xeo
Np. zrobić test ze słuchania w nienormalnych warunkach (pod wodą :co_jest: ) lub testować uczniów róż…nymi nagraniami (z szumami, z wolną/szybką/niewyraźną mową, z róż…nymi akcentami, cicho/ na cały regulator, w małej sali/na auli itp.) Moż…na też… sprawdzić jak radzą sobie z listeningiem, w którym pojawia się znane i nieznane słownictwo, moż…na też… sprawdzić jak radzą sobie z listeningiem bez przeczytania pytań (odpowiadanie po wysłuchaniu), moż…na też… sprawdzić jak radzą sobie ze słuchaniem z magnetofonu, a jak, gdy widzą co się dzieje (film) itp. itd.

Re: praca mgr z metodyki

: 19 kwie 2009, 1:49
autor: zdesperowana
Fantastyczne pomysły( no moż…e z wyjątkiem słuchania pod wodą ):hahaha:
Na razie wielkie dzięki

Re: praca mgr z metodyki

: 19 kwie 2009, 16:14
autor: zdesperowana
Czy postawienie następujących pytań badawczych nie będzie oddaleniem się od tematu trudności..:
Jaki wpływ na kształtowanie sprawności słuchania mają ćw. polegające na antycypacji? oraz W jakim stopniu poziom opanowania języka wpływa na miejętność słuchania?

Re: praca mgr z metodyki

: 19 kwie 2009, 18:31
autor: xeo
Pytania są w porządku, bo wiąż…ą się z tematem.

Re: praca mgr z metodyki

: 23 kwie 2009, 21:07
autor: zdesperowana
Czy koniecznie trzeba wybrać jakieś metody nauczania np. metodę bezpośrednią lub audiolingwalną do przeprowadzenia badania czy też… wystarczy seria ćwiczeń ukierunkowana na kształcenie danej sprawności?

Re: praca mgr z metodyki

: 23 kwie 2009, 21:30
autor: xeo
Nie trzeba.

Re: praca mgr z metodyki

: 27 kwie 2009, 21:56
autor: zdesperowana
Jak zbadać wpływ pomocy wizualnych na zdolność rozumienia ze słuchu?

Re: praca mgr z metodyki

: 28 kwie 2009, 0:33
autor: xeo
Z konwencjonalnych metod to Ci mogę polecić sprawdzenie czy obraz (film) ma wpływ na rozumienie. Inną metodą moż…e być mówienie do uczniów ze wskazywaniem na przedmioty lub naśladowanie "w powietrzu" np. pisania, machania itp. Moż…na by też… spróbować wprowadzić słownictwo, które się pojawi w listeningu w postaci wizualnej (obrazki, scenki itp.).

A z niekonwencjonalych to proponuję zrobić listening z pomocą wizualną w postaci nieziemsko ładnej nauczycielki w grupie chłopców i z zabójczo przystojnego nauczyciela w grupie dziewczyn i sprawdzić czy to coś da :co_jest:

Re: praca mgr z metodyki

: 28 kwie 2009, 1:10
autor: zdesperowana
Mój promotor uważ…a, ż…e nie jest to moż…liwe do zmierzenia, bo w jakich jednostkach i w porównaniu do czego?

Re: praca mgr z metodyki

: 28 kwie 2009, 1:37
autor: xeo
Rozumiem, ż…e chcesz zbadać wpływ pomocy wizualnych na zrozumienie danego fragmentu listeningu, a nie generalnie na zdolność jako taką. Być moż…e nie rozumiecie się w tej kwestii z promotorem stąd ten komentarz.

Re: praca mgr z metodyki

: 07 maja 2009, 1:51
autor: zdesperowana
Oto moje pytania badawcze:
1. What is the most difficult in listening comprehension?
2. Why is listening so difficult skill to acquire?
3. How can we help students to overcome listening difficulties?
4. How do the external factors affect students’ ability to effective
listening?
5. How do the internal factors affect students’ ability to effective
listening?
6. How important in listening comprehension are the visual aids?
7. How do the anticipation exercises influence students’ listening ?
8. How will the chosen teaching methods affect the students’ listening
comprehension?
Co o tym sadzisz Xeo- proszę o radę

Re: praca mgr z metodyki

: 09 maja 2009, 20:46
autor: xeo
Pytania w porządku. Popraw błąd gramatyczny w drugim.

Re: praca mgr z metodyki

: 10 maja 2009, 2:17
autor: zdesperowana
oczywiście :wstydnis: na razie dzięki

Re: praca mgr z metodyki

: 05 wrz 2009, 16:19
autor: zdesperowana
bardzo proszę o pomoc w skonstruowaniu planu części teoretycznej mojej pracy nie bardzo wiem czy ma ona dotyczyć jedynie słuchania czy powinnam również… poruszyć inne temty tj. motywacja w nauce, pamięć, uwaga itp

Re: praca mgr z metodyki

: 05 wrz 2009, 17:22
autor: xeo
Wszystko na temat słuchania z naciskiem na problemy. Jeśli problem przy słuchaniu sprawia jakość nagrania to piszesz o tym jak waż…na jest cisza, dobre nagłośnienie pomieszczenia, dobry sprzęt, odpowiednie umiejscowienie magnetofonu itp. To samo z wszystkimi innymi czynnikami (linguistic, conceptual, discourse, acoustic, environmental, psychological, medical). Nie przejmuj się tym co tam ma być tylko otwórz odpowiednie książ…ki, tam jest wszystko podane jak na talerzu, wystarczy rzucić okiem na spis treści lub przewertować książ…kę w poszukiwaniu nagłówków i z tego moż…na ułoż…yć plan pracy.

Przykładzik:
http://www4.nida.ac.th/lc/journal2008/investigation.pdf

Re: praca mgr z metodyki

: 25 gru 2019, 12:09
autor: volord2

Re: praca mgr z metodyki

: 18 kwie 2022, 14:20
autor: vlord

Re: praca mgr z metodyki

: 13 cze 2022, 14:54
autor: vlord
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
инфоjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting