Praca mgr pronunciation+action research - any ideas?
: 26 kwie 2011, 9:02
Witam!
Sprawa wygląda następująco: Napisałam już trzy rozdziały teoretyczne. Temat nie jest jeszcze do końca sprecyzowany - poczekam co mi wyjdzie na końcu.
Oto o czym już napisałam (mój plan oczywiście jest bardziej rozbudwany, tutaj tylko piszę nazwy rozdziałów)
1. The components of pronunciation
2. Second language pronunciation teaching
3. Teaching teenagers (+ do tego motywację podciągnełam)
Mam jednak problem z częścią badawczą; moja promotorka zasugerowała tzw action research. Nie do końca jednak jestem zaznajomiona z tym badaniem + nie mam trochę pomysłu co zbadać i jak to potem przedstawić w formie wykresów (bo tak pewnie trzeba ; moż e pomoż ecie mi coś ustalić (chcę ż eby to miało sens).
Chciałabym na pewno udowodnić, ż e nauka wymowy jest waż na, ż e nie powinno się tego absolutnie zaniedbywać. Moimi królikami będzie grupka która uczy się już 5-6 lat angielskiego w szkole prywatnej (tam też uczę). Moż e warto zadać pytanie - czemu wielu moich uczniów źle wymawia, akcentuje słowa po tylu latach nauki? Czy jest to kwestia zaniedbania nauki wymowy - a moż e jak się ich przyuczy to będą w stanie jednak coś jeszcze przyswoić? (martwię się tylko czy będę w stanie coś z tego wykazać
Albo moż e coś w stylu: jakie techniki są skuteczne przy nauczaniu wymowy? A moż e wybrać jedną technikę - np. Internet. I wtedy też popatrzeć pod kątem motywacji i efektów i np. ich learning styles (zrobić wcześniej jakiś test jakim typem są)
Myślałam takż e, ż eby moż e zrobić ankietę do tego wśród nauczycieli + ich podejście do nauczania wymowy (jednak nie wiem czy moż na tak 2 róż ne typy badań mieszać)
Kurczę to taki trochę stream of consciousness wyszedł ale proszę napiszcie co o tym sądzicie + jak mogę ewentualnie przeprowadzić badanie. Moja promotorka mi nic nie pomaga Liczę na was!! Dziękuję za każ dą odpowiedź!
Sprawa wygląda następująco: Napisałam już trzy rozdziały teoretyczne. Temat nie jest jeszcze do końca sprecyzowany - poczekam co mi wyjdzie na końcu.
Oto o czym już napisałam (mój plan oczywiście jest bardziej rozbudwany, tutaj tylko piszę nazwy rozdziałów)
1. The components of pronunciation
2. Second language pronunciation teaching
3. Teaching teenagers (+ do tego motywację podciągnełam)
Mam jednak problem z częścią badawczą; moja promotorka zasugerowała tzw action research. Nie do końca jednak jestem zaznajomiona z tym badaniem + nie mam trochę pomysłu co zbadać i jak to potem przedstawić w formie wykresów (bo tak pewnie trzeba ; moż e pomoż ecie mi coś ustalić (chcę ż eby to miało sens).
Chciałabym na pewno udowodnić, ż e nauka wymowy jest waż na, ż e nie powinno się tego absolutnie zaniedbywać. Moimi królikami będzie grupka która uczy się już 5-6 lat angielskiego w szkole prywatnej (tam też uczę). Moż e warto zadać pytanie - czemu wielu moich uczniów źle wymawia, akcentuje słowa po tylu latach nauki? Czy jest to kwestia zaniedbania nauki wymowy - a moż e jak się ich przyuczy to będą w stanie jednak coś jeszcze przyswoić? (martwię się tylko czy będę w stanie coś z tego wykazać
Albo moż e coś w stylu: jakie techniki są skuteczne przy nauczaniu wymowy? A moż e wybrać jedną technikę - np. Internet. I wtedy też popatrzeć pod kątem motywacji i efektów i np. ich learning styles (zrobić wcześniej jakiś test jakim typem są)
Myślałam takż e, ż eby moż e zrobić ankietę do tego wśród nauczycieli + ich podejście do nauczania wymowy (jednak nie wiem czy moż na tak 2 róż ne typy badań mieszać)
Kurczę to taki trochę stream of consciousness wyszedł ale proszę napiszcie co o tym sądzicie + jak mogę ewentualnie przeprowadzić badanie. Moja promotorka mi nic nie pomaga Liczę na was!! Dziękuję za każ dą odpowiedź!