Witam! przygotowuję się do egzaminu licencjackiego i chciałabym się dowiedzieć czy są tutaj gdzieś dostępne odpowiedzi na podane pytania http://www.angielski.edu.pl/pytania_egz ... _metodyki/ lub moż
e ktoś z Was mógłby mi pomóc w opracowaniu pytań? Z góry wielkie dzięki
1. Jaka jest róż
nica między przyswajaniem a uczeniem się języka. Uzasadnij znaczenie tego
rozróż
nienia w nauczaniu języka angielskiego.
2. Czy warto wcześnie rozpoczynać naukę języka angielskiego? Wymień popularne mity
dotyczące wczesnego nauczania języka obcego.
3. Czy warto wcześnie rozpoczynać naukę języka angielskiego? Wymień najważ
niejsze
korzyści wynikające z ‘wczesnego startu’.
4. Porównaj cele nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz dzieci
w klasach I-III.
5. Wyjaśnij zasadę holistycznego ujęcia ‘świata dziecka’ we wczesnoszkolnym nauczaniu
języka angielskiego.
6. Uzasadnij wybór pól semantycznych (tematyki) na lekcji języka angielskiego w
przedszkolu i klasach I-III.
7. Określ róż
nice pomiędzy nauczaniem wokół pola semantycznego (topic-based teaching)
a wokół zadania językowego (task-based teaching).
8. Jaka jest rola gramatyki, a jaka słownictwa w nauczaniu dzieci języka angielskiego?
9. Wyjaśnij zasadę poglądowości w nauczaniu małych dzieci. Podaj praktyczne przykłady
zastosowania tej zasady na lekcji języka angielskiego.
10. Wyjaśnij zasadę nauczania wielozmysłowego. Podaj praktyczne przykłady zastosowania
tej zasady na lekcji języka angielskiego.
11. Na czym polega zasada nauczania ‘angielskiego przez angielski’? W jakich sytuacjach moż
na uż
ywać języka ojczystego na lekcji języka angielskiego?
12. Wyjaśnij znaczenie nauczania języka angielskiego poprzez zabawę. Podaj przykład
zabawy i omów korzyści wynikające z zastosowania tej zabawy na lekcji.
13. Jaka jest rola piosenek i rymowanek we wczesnoszkolnym nauczaniu języka
angielskiego?
14. Wyjaśnij znaczenie wykorzystania tekstów narracyjnych (storytelling) we
wczesnoszkolnym nauczaniu języka angielskiego?
15. Jak moż
na wspomagać rozwój sprawności mówienia na lekcji języka angielskiego?
16. Jak moż
na wspomagać rozwój sprawności rozumienia ze słuchu na lekcji języka
angielskiego?
17. Opisz dwa róż
ne sposoby nauczania i rozwijania sprawności czytania w języku
angielskim.
18. Jak moż
na wspierać rozwój sprawności pisania u małych dzieci?
19. Na czym polega i jak moż
na zorganizować nauczanie między-przedmiotowe na lekcji
języka angielskiego?
20. Co nauczyciel powinien uwzględnić planując lekcję języka angielskiego?
21. Podaj i wyjaśnij główne zasady planowania lekcji języka angielskiego w nauczaniu
wczesnoszkolnym.
22. Czego należ
y unikać w nauczaniu dzieci języka obcego? Uzasadnij swój wybór.
23. Określ, jakie według Podstawy Programowej, powinny być standardy osiągnięć
uczniów w zakresie języka angielskiego po zakończeniu klasy III.
24. Wyjaśnij róż
nice między ocenianiem formatywnym a sumatywnym? Który sposób
oceniania jest bardziej przyjazny dla ucznia?
25. Uzasadnij, dlaczego należ
y wprowadzać element samooceny na lekcji języka
angielskiego.
26. Jak moż
na rozwijać inteligencje wielorakie na lekcji języka angielskiego?
27. Jak moż
na rozwijać twórcze myślenie dzieci na lekcji języka angielskiego?
28. Jaka jest rola rodziców w procesie nauczania języka angielskiego? Podaj sposoby
nawiązania efektywnej współpracy szkoła-dom.
29. Wyjaśnij, dlaczego zapewnienie wysokiej jakości nauczania języka angielskiego ma
fundamentalne znaczenie dla procesu nauczania dzieci. Jak zapewnić wysoką jakość
nauczania języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej?
30. Wymień komponenty dobrego pakietu materiałów do nauczenia małych dzieci języka
obcego. Jaką rolę odgrywają materiały audiowizualne? Podaj przykłady materiałów
pomocniczych i określ ich znaczenie w nauczaniu języka angielskiego.