Postautor: xeo » 07 sty 2009, 20:05
Mylisz pojęcia. Twoim głównym narzędziem badawczym będzie eksperyment, a nie ankieta. Jeśli chcesz zbadać wyniki w nauce czy mówiąc inaczej skuteczność czegoś to nie moż
esz o to pytać ucznia, bo on moż
e Ci odpowiedzieć cokolwiek (specjalnie lub nieświadomie), to tak jakby w laboratorium zapytać mysz czy eksperyment się udał. Jak robisz eksperyment to powinnaś widzieć, ż
e na początku należ
y zbadać stan wiedzy w obu grupach (pre-test) ż
eby mieć punkt wyjściowy, potem prowadzisz eksperyment według własnych założ
eń i na koniec znowu test i wtedy masz czarno na białym czy są postępy czy nie w porównaniu z pre-testem. Ankietę moż
esz zrobić dodatkowo w celu uzyskania odpowiedzi czemu tak wyszło, a nie inaczej (szukanie przyczyn) lub w celu poznania opinii uczniów na nurtujące Cię pytania. Oczywiście dodatkowo moż
na sobie przygotować jakieś observation sheets i po każ
dej lekcji (lub w trakcie) robić notatki, które potem będzie moż
na wykorzystać przy wyciąganiu wniosków. Generalnie im więcej ma się materiału tym łatwiej wszystko napisać.