Postautor: felebymix » 11 kwie 2016, 11:20
Opracuj (lub zoptymalizuj) model predykcji odchodzenia klientów. Charakterystyczną cechą omawianej metody jest to, iż koncentruje się ona wyłącznie na klientach, którzy znajdują się w grupie ryzyka rezygnacji z usług. Aby ich zidentyfikować, niezbędne jest opracowanie modelu predykcji odchodzenia klientów. Istnieją dwa podstawowe podejścia do stworzenia takiego modelu: (1) podejście oparte na hipotezach dotyczących przyczyn oraz (2) podejście bez hipotez oparte wyłącznie na analizie statystycznej.
Podejście oparte na hipotezach stosuje się wtedy, gdy baza danych o kontaktach z nabywcami zawiera ograniczoną liczbę zmiennych albo gdy istnieje wiele przyczyn odchodzenia klientów, które manifestują się w podobny sposób. Warto je rozważyć również wówczas, gdy firma działa w branży, w której istnieje osobisty kontakt przedstawiciela firmy z nabywcą dóbr czy usług (na przykład w branży ubezpieczeniowej). Taki kontakt pozwala bowiem na poznanie faktycznych przyczyn odchodzenia klientów.