pytanie o -ing clause (cd.)

Pytania i wątpliwości dotyczące gramatyki angielskiej

Re: pytanie o -ing clause (cd.)

Postautor: smartie » 16 lut 2006, 8:59

I was woken up by a ringing bell.
I was woken up by a bell ringing.

przyznam, ż…e jak na początku skłaniałam się ku pierwszemu zdaniu, to w końcu sama już… nie wiedziałam które jest poprawne, więc wysłałam te dwa zdania swoim dwóm znajomym z Anglii by oni je wskazali. w końcu czują ten język w sposób naturalny. oto co napisali na ten temat:

friend 1.
I would say the first is more "normal". You would use "a bell ringing" together with "hear", thus: "I woke up when I heard a bell ringing" or, better still, "a bell ring" (this latter one implies that the ringing had stopped by the time you woke up, while the former implies an on-going ringing, IMHO). You can also say: "I was woken up by the ring of a bell" (this is the one I would prefer over both of the others).

friend 2.
You can say either. They are both correct.

"I was woken up by a ringing bell."
Here, the bell is the noun that woke you up, and ringing is just the adjective describing the bell.

"I was woken up by a bell ringing."
Here, the bell is still the noun that woke you up, but now ringing is the verb that it is doing.

So, ringing can be either an adjective or a noun, depending on where it falls in the sentence, and these two sentences are slightly different ways to convey the same idea.
pozdrawiam, s.
smartie
junior fellow

Postautor: Visitor » 02 mar 2006, 19:11

Myślę, ż…e nie ma tu ż…adnej dwuznaczności. Oba zdania mają to samo znaczenie
Visitor

Postautor: Kitana » 16 gru 2019, 14:36

Najlepiej skonsultować się z jakimś ekspertem. Indywidualny korepetytor powinien Tobie pomóc. Co do tego nie ma żadnych wątpiwości.
junior fellow

Postautor: DirtySheep » 19 maja 2020, 12:38

This is really amazing. Great information about blog. PrepaidCardStatus
DirtySheep

Postautor: ChokeSlam » 22 wrz 2020, 12:40

Ja tam bym się skonsultował z jakimś profesjonalnym korepetytorem. Wówczas wszystko będzie poprawnie działać!
junior fellow

Postautor: ScottPutski » 15 gru 2020, 10:36

Te rzeczy zawsze sprawiały mi problemy. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości! To jest trudna sprawa!
junior fellow

Postautor: ChokeSlam » 17 lut 2021, 11:17

To posługiwanie się ingiem nie jest niestety łatwe. Tak ja to obecnie widzę!!
junior fellow

Postautor: vlord » 30 maja 2022, 19:12

audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricatorjuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru
vlord
The One Whose Name Cannot Be Spoken