Witam.
Z góry proszę o to, by mnie nie besztać, ani nie "jechać po mnie" za to co napiszę.
Otóż
, jestem na 3 roku NKJO. Niestety, jeśli chodzi o pisanie pracy dyplomowej mamy odgórnie narzucone, ż
e musi być to praca z metodyki. Facet z metodyki jest daremny, traktuje nas jak - przepraszam za wyraż
enie - młodocianych gnojków, którzy nigdy nie zaspokoją jego wygórowanych ambicji. Przez to - skutecznie zniechęcił mnie do polubienia tego przedmiotu. Interesuję się bardziej językoznawswtem i literaturą, ale cóż
... w ż
yciu popełnia się róż
ne błędy. Chcę być nauczycielem - absolutnie tak, ale metodyka stała się utrapieniem.
Wybaczcie, ale z pewnością, nie jestem pierwsza osobą która ma taki problem. Proszę mi naprawdę nie odpowiadać, ż
e jestem beznadziejna, ż
ałosna i w ogóle mam się brać za książ
ki, a nie jęczeć.
Promotorka dała mi listę "general areas of research"... a my mamy wybrać jeden i ukulać temat. Mamy coś problematycznego wybrac, pobadać to i wnioski wyciągnąć... Mam praktyki w podstawówie, ale ja po prostu nie wiem co mam badać, jak badać i co w ogóle wybrać... Po wybraniu obszaru mamy go zawęzić - to już
dla mnie totalna abstrakcja - jak zawęzić temat i jak mam badać np. wśród 4 klasy podstawowy :/ co ja tam zbadam? :/
Napiszę te obszary badań:
1. Vocabulary learning
2. Phonological subsystem
3. Listening comprehension
4. Reading comprehension
5. Speaking.
6. Writing.
7. Learning of grammar
8. Attitudes towards the teacher
9. The role of homework
10. Testing in FLT
11. The use of A-V aids
12. Error correction
13. Developing fluency (communicative activities, games)
14. Learning outside classroom. 15. Teacher's roles
16. Encouraging factors in FLL
17. Discouraging factors in FLL
18. Affective factors in FLL
19. The use of L1 in FLT/L
Proszę o pomoc. W sumie moż
naby wziąć każ
dy temat, ale dla mnie największą zmorą są te badania - bo nie mm ż
adnej koncepcji na nie :/