Postautor: xeo » 04 mar 2009, 2:18
Tak, to wszystko jedno i to samo tylko nazwy inne (moż
esz się jeszcze spotkać z terminami covert/overt). W pracy należ
ałoby się przyjrzeć szczegółowo discovery techniques (inductive approach), przeanalizować to podejście pod każ
dym względem (wszystkie za i przeciw, rola nauczyciela i ucznia, cel, konkretne techniki, przykłady itd.) ewentualnie porównując/nawiązując do deductive approach w celu pokazania róż
nic/wad/zalet itp. Wiadomości ogólne na temat nauczania gramatyki oczywiście też
, jakieś wprowadzenie do tematu musi być. Do tego moż
na dorzucić ogólną charakterystykę poziomu pre-intermediate, a potem np. wypisać wszystkie za i przeciw uż
ywaniu discovery techniques właśnie na tym poziomie. Do tego tematu moż
na też
podejść od strony pedagogiczno-psychologicznej czyli trochę pofilozofować w jakimś punkcie na temat wysiłku intelektualnego jaki towarzyszy tym technikom, przeanalizować ucznia (grupy wiekowe) i ich zdolności "telepatyczne" do rozwiązywania puzzli gramatycznych, których nauczyciel nie chce podać na talerzu, bo jednak tutaj liczy się inteligencja, zdobyta wiedza, wiek ucznia, motywacja, logika, umiejętność łączenia faktów itp. itd. Od tej właśnie strony moż
esz potem robić badania, jak się sprawdza takie podejście z mocną i słabszą klasą, albo jaki wpływ na sukces tej techniki ma IQ ucznia, aż
eby w końcu odkryć, ż
e ze słabym/leniwym intelektualnie uczniem to prędzej odkryjesz Atlantydę u siebie w ogródku, niż
on odkryje, ż
e przecież
tam wszędzie się dodaje -ing (to nie mogła pani tak od razu...).