W rozdziale teoretycznym wszystko na temat teaching vocabulary z naciskiem na gry + charakterysatyka grupy wiekowej zwanej young learners
Pisząc o słownictwie należ
y wspomnieć:
- róż
ne podejścia do nauczania słownictwa
- róż
nice między słowem pisanym, a wymową
- rozpoznawanie słów po dźwiękach
- odtwarzanie dźwięków
- nauczanie słów w kontekście (odpowiedni dobór słów, kolokacje, uwarunkowania kulturowe)
- słówka od strony gramatycznej czyli reguły, które pozwalają uczniowi budować poprawne zdania poprzez zmianę formy słowa (końcówki, prefiksy, sufiksy, formy nieregularne, przeszłe, 3 os.l.poj. itp.)
- synonimy, antonimy, homonimy
- rejestr, konotacje, styl, dialekty, idiomy, wieloznaczność, homofonia, - podobieństwa i róż
nice w tłumaczeniu między pol. i ang. (np. kalki językowe, podobieństwo słów w wymowie lub piśmie) itp.
W linku poniż
ej jest taka sobie skromna alfabetyczna lista materiałów na temat vocabulary
http://www.victoria.ac.nz/lals/staff/pa ... graphy.doc