teaching young learners listening through songs

anglistyka, lingwistyka, NKJO, prace magisterskie, prace licencjackie, uczelnie

Re: teaching young learners listening through songs

Postautor: Visitor » 18 mar 2006, 11:53

co myślicie o taKIM TEMACIE PRACY LICENCJACKIEJ- teaching young learners listening through songs?czy to jest dobry temat?Zna ktoś moż…e książ…ki dotyczące listeningu i muzyki? nie wiem też… za bardzo jak podzielić ten temat na rozdziały- wielkie dzięki za wszelką pomoc, bo na prawdę mam problem
Visitor
 


Re: teaching young learners listening through songs

Postautor: Visitor » 18 mar 2006, 13:58

kiedys pisala na taki temat kolezanka prace mgr, tj dobry pomysl, mysle ze z podtawowych ksiazek do metodyki mozna skorzystac, na pewno trzeba praktyke poprzec teoria, w licencjackiej wystarczy 3 nieduze rozdzialy plus appendices- tam mozna podac przyklady zabaw czy zajec zwiazanych z listening comprehension...

jak ja to bym zrobila:

1 rozdzial wprowadzajacy dlaczego sluchanie jest wazne i podac typy podrecznikow kt traktuja sluchanie od poczatkujacych lat... longman tym juz sie zajal Sky starter posiada typy piosenek z tzw gap-filling- slownictwo uprzednio wprowadzone wpisuje sie wczasie sluchania piosenki plus sa testy sluchowe do kazego sprawdzianu....poza tym sluchanie to tez sluchanie n-la i umiejetnosc reakcji na jego polecenia np touch the ball- uczen podchodzi i dotyka, czyli potrafi wykonac te czynnosc
2 rozdzial z Wenzla podejscie do audio-lingual method of teaching mozna od razu podawac typy cwiczen pod takie metody
3 rozdzial- przedstawic sylwetke ucznia, dlaczego sluchanie pomaga w nauce jezyka, tak aby kinaesthetic type of a learner- typowy mial zajecie, bawil sie i nieswiadomie czegos sie uczyl
- to mozna wtrzucic w 2 rozdzial, a w 3-cim podsumowanie...
podreczniki Komorowsjka tez po polsku, Harmer, Ur, Wenzel- typowo scientific

przy cwiczeniach trzeba pamietac o zabawach ruchowych podczas spiewania uczonej piosenki, klaskanie tupanie, spiewanie na glosy itp, nawet mozna wykorzxystac Christmas songs- nauka pod tradycje czli jezyk nieoderwany od kultury gwarancja pokochania przedmiotu....tj to co mi przyszlo do glowy, dawno nie mialam do czynienia z teoria metodyki, mozna zrobic tak pomysly cwiczen, pod jaka to teorie podczepic i realizacja w praktyce oraz czy nauka odbywa sie w calej klasie czy grupach tez jest wazne ....tez mozna wlaczyc udoskonalanie prawidlowej wymowy ...
zycze duzo pomyslow, tj polowa sukcesu .... maggie
Visitor
 

Re: teaching young learners listening through songs

Postautor: Visitor » 18 mar 2006, 17:49

Ja piszę na temat indukcyjnego i dedukcyjnego nauczania gramatyki. Co sądzisz o moim temacie?
Visitor
 

Re: teaching young learners listening through songs

Postautor: Visitor » 18 mar 2006, 18:36

lubie gramatyke, ale nie pokusilabym sie na pisanie o niej pracy, tego najtrudniej nauczyc, staram sie jej uczyc bez wprowadzania schematow, chociaz wierze, ze tak jest latwiej i pewniej;
jednak nowoczesne podreczniki opieraja sie na przekazywaniu wiedzy zdolnemu uczniowi, czyli zagadnienia granmatyczne wprowadzane sa na podstawie gotowych tekstow i opowiadan,wtedy uczen sam dochodzi do wniosku jaka to czynnosc co sie dzieje z czasownikiem, czy sa koncowki czy nie itp. ten proces jednak trwa dluzej i pochlania wiecej czasu, a ja osobiscie nie wierze w nauke na paru przykladach, gdyz to wylatuje z glowy, moim zdaniem gramatyke trzeba wytluc.... Widac to po klasowkach, np teraz zrobilam, klasowke z Present Simple i klapa totalna..... tam byly takie konkretne rzeczy ulozyc pytanie, odowiedziec tak lub nie z uzyciem do i does tylko to byl moj test , a nie z wydawnictwa, do kt, maja dostep uczniowie .... przy granmatyce mozna tez troche zaznaczy o przekladzie ma polski i pokazac roznice miedzy jezykami; Ale np nauczanie strony biernej w szkole sredniej bazujace na wielu czasach jest ciekawe. Wszystko da sie zrobic tylko trzeba podlozyc teorie, tzn dokopac sie uzasadnien itp. Mozna wykorzystac fakt, zr tylko na maturze rozszerzonej jest ta gramatyka, a tak gdziez tu ona???? I kto bedzie sie uczyl skoro nie ma takiej potrzeby do matury???? Z pozycji ucznia dogadac sie mozna bez gramatyki,,, ale uszy wiedzna jak sie to slyszy >>>>> Czyli zamiast I want that apple, I wanna apple ...Czy zamiast Do you speak English? speak English ??? czy You speak English???

czyli pierwsza sprawa Jaka jest potrzeba nauczania gramatyki ... metody i duzo przykladow , korzystac z nowoczesnych metod, ale jak wytlumaczyc aby nie trzba bylo wkuwac schematow, tak uczylam srony biernej podaje tylko jedna regulke BE DONe i to wszystko, ale ucze jak powstaja schematy w zdaniu i zawsze z czynnej na bierna , tj podstawa zrozumienia.... a gramatyka jest potrzebna tez do komunikacji, brakujw mi wymagan na ustnej nowej maturze poprawnej wymowy i gramatyki przy ocenianiu.... maggie
Visitor
 


Re: teaching young learners listening through songs

Postautor: vlord » 12 cze 2022, 21:44

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
сайтинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
vlord
The One Whose Name Cannot Be Spoken
 
Posty: 27945
Rejestracja: 08 kwie 2022, 5:32


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości