Drodzy parafianie...zaczynamy zawsze tak samo... od początku
Jeśli chodzi o metody nauczania (rozumiem, ż
e chodzi Ci o TPR, Callan, Silent Method itd.) to sprawa wygląda bardzo prosto, jedną grupę uczysz jedną metodą, a drugą grupę inną (grupa kontrolna i eksperymentalna), porównujesz wyniki i udowadniasz wyż
szość jednej nad drugą. Oczywiście moż
na sobie wybrać jakiś element z danej metody i na nim się skupić np. rola nauczyciela, wprowadzanie nowego elementu gramatycznego, rola ucznia, techniki poprawiania ucznia itp. Moż
na też
skupić się na jednej metodzie i też
się nad jakimś jej elementem pastwić. Moż
na też
nie skupiać się na metodzie, ale na jakimś elemencie nauczania dorosłych np. motywacja dorosłych, nauczanie wymowy (CPH) itp. Jeśli Twoje grupy to mix uczniów znających angielski i tych, którzy dopiero zaczynają to moż
esz np. pisać o nauczaniu takich właśnie grup. Zastanów się co Cię dokładnie interesuje w nauczaniu dorosłych, czy proces nauki od strony nauczyciela (nauczanie) czy od strony ucznia dorosłego (uczenie się), zastanów się co chciał(a)byś zbadać/udowodnić/obalić, potem zawęź to maksymalnie. Jeśli nauczanie to co dokładnie ? motywacja? poprawianie błędów? testowanie ? materiały ? role ? skills ? kompetencje ? metody ogólnie? charakter ucznia ? strategie nauczania/uczenia się? pomoce dydaktyczne? mózg ? róż
nica płci ? itd. itd. itd.
Jak się zdecydujesz to daj znać, będziemy myśleć dalej.
Proponuje przejrzeć jeszcze wątki na forum dotyczące prac licencjackich i magisterskich, na pewno wiele ciekawych rzeczy wpadnie do głowy, zawsze moż
na dorosłych pomieszać z czymś innym.