Postautor: xeo » 17 kwie 2008, 18:01
W części teoretycznej wszystko na temat nauczania słownictwa (po co się je uczy, jak się je uczy, techniki nauczania i uczenia się słownictwa, techniki wprowadzania nowego słownictwa, powtarzania nowego słownictwa, techniki pamięciowe itp. itd.). Jeśli chodzi o badania to trzeba sobie postawić jakąś tezę, coś co chcemy zbadać, udowodnić, obalić. Moż
e to np. być zbadanie jakie metody nauczania słownictwa się nie sprawdzają w pracy z dziećmi, moż
e to też
być zbadanie w jaki sposób nauczyciele pracują z dziećmi jeśli chodzi o słownictwo, moż
e to być sprawdzenie problemów w nauczaniu słownictwa w szkole podstawowej, moż
e to wykazanie w jaki sposób dzieci uczą się/powtarzają słówka, jakie techniki pamięciowe stosują, moż
esz przeprowadzić jakieś eksperymenty typu jedna grupa nauczana w jakiś tradycyjny sposób, a inna w jakiś bardziej "kosmiczny", dodatkowo moż
na wykazać np. ile jest się w stanie nauczyć dziecko na 45 min. lekcji itp. itd. Cokolwiek co Cię interesuje.
Przykładowa praca licencjacka/magisterska z metodyki wygląda tak:
table of contents
introduction
chapter 1 - Theory
chapter 2 - Research design
2.1 Research objective
2.2 Sample selection
2.3 Research tools
2.4 Research implementation
2.5 Evaluation criteria
chapter 3 - Data Presentation / Analysis
chapter 4 - Conclusions
appendices
bibliography
summary in Polish
Moż
na według tego ułoż
yć swój plan pracy czyli mówiąc krótko do każ
dego punktu dołączyć krótki opis tego co się tam w przyszłości znajdzie np.
Topic: [podać temat]
Introduction
[napisać co się znajdzie we wstępie, zachęcenie czytelnika, przedstawienie głównej "myśli" i tego czego czytelnik moż
e się spodziewać w pracy itp. itd.]
chapter 1 - Theory
[tutaj wypisać wszystkie punkty, podpunkty, hasła kluczowe, które znajdą się w pracy, moż
na to stworzyć na podstawie spisów treści z kilku książ
ek, jeśli jakiś punkt się powtarza w kilku książ
kach to nie moż
e go zabraknąć w Twojej pracy]
chapter 2 - Research Design
2.1 Research objective
[tutaj piszemy co będzie naszym celem, co chcemy zbadać, udowodnić, obalić, nasza teza]
2.2 Sample selection
[tutaj piszemy kto będzie naszym królikiem doświadczalnym, grupa wiekowa, płeć, poziom zaawansowania itp. itd.]
2.3 Research tools
[tutaj piszemy z jakiego narzędzia badawczego zamierzamy skorzystać: ankieta, eksperyment, case study, wywiad itp. itd.]
2.4 Research implementation
[tutaj piszemy gdzie i jak się to badanie odbędzie, data, miejsce, sposób przeprowadzenia badań itp. itd.]
2.5 Evaluation criteria
[tutaj piszemy co i jak będziemy oceniać, analizować, pod jakim kątem, na jakiej podstawie itp. itd.]
chapter 3 - Data Presentation / Analysis
[tutaj nadmieniamy w jaki sposób zamierzamy zaprezentować wyniki, słupki, tabelki, procenty, tendencje, opisy itp. itd., logiczne jest, ż
e wyników jeszcze nie mamy więc nic więcej w tym punkcie nie napiszemy)
chapter 4 - Conclusions
[to samo co wyż
ej, wniosków jeszcze nie mamy więc wystarczy tylko nadmienić co się tutaj znajdzie czyli wnioski dotyczące tego i tego, wyciągnięte na podstawie tego i tego]
appendices
[tutaj piszemy co będzie dołączone do pracy, nagrania, ankiety, wywiady itp itd.]
bibliography
[wypisujemy to co nam się do tej pory udało zgromadzić]
summary in Polish
[podsumowanie pracy po polsku, najważ
niejsze punkty pracy]
moż
e być ?