Postautor: xeo » 21 kwie 2008, 16:04
Nie musisz prowadzić lekcji, moż
esz obserwować zajęcia u innego nauczyciela. Jeśli koniecznie chcesz sama prowadzić zajęcia to chyba wypełnienie observation sheet po zakończeniu lekcji nie będzie problemem, nie wszystko na raz. Jeśli chodzi o observation sheet to moż
esz np. wypisać sobie techniki motywowania uczniów i stawiać ptaszki przy tych, które uż
ył nauczyciel, potem np. moż
esz poobserwować ilość czasu przeznaczonego na motywację, reakcje uczniów na motywowanie (daje coś, nie daje nic itp.), poziom zmotywowania uczniów na początku, w środku i na końcu lekcji, czynniki demotywujące (ze strony nauczyciela, ze strony kolegów i koleż
anek z klasy, otoczenia) itp. itd. Moż
esz też
przeprowadzić eksperyment, jedna klasa będzie się uczyć z authentic materials, druga klasa tradycyjnie z podręcznika, no i badasz jak to jest z tą motywacją tu i tu (porównanie wyników). Oczywiście ankieta też
tutaj pomoż
e poznać co uczniowie myślą na dany temat, pytania typu co cię demotywuje, jak twój nauczyciel cię/klasę motywuje, czy potrzebujesz bodźców zewnętrznych czy jesteś sam (wewnętrznie) wystarczająco zmotywowany do nauki, kiedy jesteś najbardziej skoncentrowany na nauce: na początku, w środku czy na końcu lekcji, co cię najbardziej motywuje: oceny, pochwały (ustne, pisemne), złe oceny, nagany, rodzice, wychowawca, plusy, praca w grupach, praca indywidualna itp. itd.