Witam!
Sprawa wygląda następująco: Napisałam już
trzy rozdziały teoretyczne. Temat nie jest jeszcze do końca sprecyzowany - poczekam co mi wyjdzie na końcu.
Oto o czym już
napisałam (mój plan oczywiście jest bardziej rozbudwany, tutaj tylko piszę nazwy rozdziałów)
1. The components of pronunciation
2. Second language pronunciation teaching
3. Teaching teenagers (+ do tego motywację podciągnełam)
Mam jednak problem z częścią badawczą; moja promotorka zasugerowała tzw action research. Nie do końca jednak jestem zaznajomiona z tym badaniem + nie mam trochę pomysłu co zbadać i jak to potem przedstawić w formie wykresów (bo tak pewnie trzeba ; moż
e pomoż
ecie mi coś ustalić (chcę ż
eby to miało sens).
Chciałabym na pewno udowodnić, ż
e nauka wymowy jest waż
na, ż
e nie powinno się tego absolutnie zaniedbywać. Moimi królikami będzie grupka która uczy się już
5-6 lat angielskiego w szkole prywatnej (tam też
uczę). Moż
e warto zadać pytanie - czemu wielu moich uczniów źle wymawia, akcentuje słowa po tylu latach nauki? Czy jest to kwestia zaniedbania nauki wymowy - a moż
e jak się ich przyuczy to będą w stanie jednak coś jeszcze przyswoić? (martwię się tylko czy będę w stanie coś z tego wykazać
Albo moż
e coś w stylu: jakie techniki są skuteczne przy nauczaniu wymowy? A moż
e wybrać jedną technikę - np. Internet. I wtedy też
popatrzeć pod kątem motywacji i efektów i np. ich learning styles (zrobić wcześniej jakiś test jakim typem są)
Myślałam takż
e, ż
eby moż
e zrobić ankietę do tego wśród nauczycieli + ich podejście do nauczania wymowy (jednak nie wiem czy moż
na tak 2 róż
ne typy badań mieszać)
Kurczę to taki trochę stream of consciousness wyszedł ale proszę napiszcie co o tym sądzicie + jak mogę ewentualnie przeprowadzić badanie. Moja promotorka mi nic nie pomaga Liczę na was!! Dziękuję za każ
dą odpowiedź!