Postautor: xeo » 16 paź 2008, 13:34
Obowiązkowo książ
ka T. Wright'a Roles of Teachers & Learners. Bez niej w ogóle się nie pokazuj na uczelni, jest to jedna z najważ
niejszych (o ile nie najważ
niejsza) pozycja jeśli chodzi o role nauczyciela. Jak ją otworzysz to będziesz wiedziała o czym pisać w pracy. Do tego trzeba dorzucić teaching styles i classroom management, które wpływają na postrzeganie osoby nauczyciela i tworzą to kim nauczyciel jest w oczach innych. Jeśli chodzi o samą osobę nauczyciela to oprócz tych wszystkich ról trzeba będzie dorzucić uwarunkowania kulturowe nauczyciela (status nauczyciela, zawód nauczyciel itp.), definicja nauczyciela, definicja roli, osobowość nauczyciela (wierzenia, przekonania, filozofia nauczania, wartości jakimi się kieruje, charakter itp. itd.) Do tego moż
esz dorzucić coś o mentalności uczniów junior high school, tutaj trzeba grzebać raczej w książ
kach do psychologii i pedagogiki, bo w "standardowych" książ
kach do metodyki jest zawsze tylko parę zdań na temat określonej grupy wiekowej. Jakby Ci brakło materiału (w co wątpię) to zawsze moż
esz dorzucić ten cały development jako nauczyciel (jak pracować nad sobą, nad stylem uczenia, reflective teaching itp.). Jeszcze jedna waż
na rzecz, ale to musisz dopytać promotora czy masz w ogóle o tym pisać, bo to w sumie temat na osobną pracę, ale jest nieodłącznie związany z Twoją pracą, stylem nauczania, rolami i całą osobą nauczyciela - mianowicie dyscyplina na lekcji. Jeśli chodzi o inne książ
ki to znajdziesz mnóstwo odwołań w książ
ce T. Wright'a, którą podałem na samym początku, wystarczy zaglądnąć do jego bibliografii.