Main menu:
Reports - Raporty po angielsku
Raport jest kawałkiem tekstu, który ma posłużyć udzieleniu informacji na jakiś określony temat. Informacja ta może zarówno dotyczyć miejsca, sytuacji, planu jak i osoby. Raporty przeważnie są adresowane do kogoś wyższego rangą (szefa, władz, instytucji itp.). Raport jest często odpowiedzią na określone polecenie.
Typy raportów:
survey reports
assessment reports
proposal reports
informative reports
Dobrze napisany raport powinien zawierać:
a) odpowiedni opis
To: Jan Kowalski, Chairman, Bank XYZ
From: Jan Nowak, Assisstant Manager, XYZ Company
Subject: XYZ programme effects
Date: 19th May 1999
b) wstęp (introductory paragraph), który jasno precyzuje cel i zawartość raportu
c) rozwinięcie (main body) , w którym znajdują się szczegółowe informacje podzielone na odpowiednie kategorie.
d) zakończenie (conclusion) czyli podsumowanie przedstawionych informacji wraz z opinią, rekomendacją lub sugestią.
<
Schemat raportu po angielsku
To: .......................
From: ..................
Subject: ..............
Date: ...................
INTRODUCTION
Paragraph 1
purpose and content of your report
MAIN BODY
Paragraph 1 & 2 & 3 & 4 & 5 etc.
provide each aspect of the subject in a seperate subheading
e.g.
PREPARATIONS
...........................................
...........................................
...........................................
ACCOMODATION
...........................................
...........................................
...........................................
COSTS
...........................................
...........................................
...........................................
CONCLUSION
Final paragraph
general assessment / opinion / suggestions / recommendation
Wskazówki
Raporty piszemy stylem formalnym (złożone zdania, formy pełne, wyszukane słownictwo, strona bierna).
Tytuł raportu powinien być prezcyzyjnie dobrany wraz z poszczególnymi nagłówkami opisującymi dane informacje.
Należy uważać, aby nie przekręcić imienia, nazwiska oraz pełnionej funkcji adresata.
Negatywne i pozytywne strony jakiejś informacji należy podać w tym samym nagłówku.
angielski.EDU.pl - angielski ludzkim językiem
ling.pl - multi słownik online
ocen.pl - oceń swojego wykładowcę
jezyk.org.pl - forum jezykowe
anglisci.pl - portal dla anglistów