Postautor: xeo » 20 sty 2009, 22:47
No tak, ale do tego nie trzeba badań ż
eby stwierdzić, ż
e discovery techniques są dobrym wyborem, bo przewidują aktywny udział ucznia i zmuszają do myślenia. Ja Ci już
powiem z doświadczenia, ż
e discovery techniques się nie sprawdzają z leniami, obibokami i uczniami generalnie słabymi, bo oni nie mają takiej wiedzy lub są generalnie słabi intelektualnie ż
eby coś wykombinować samemu. Spróbuj moż
e wykazać dla jakich elementów gramatyki lepsza jest discovery technique, a dla jakich lepiej podać wszystko na talerzu. Albo co nam moż
e powiedzieć stosowanie discovery techniques o moż
liwościach/umiejętnościach ucznia (bo wtedy uczeń bazuje na swojej wiedzy, logice, spostrzegawczości itp.). Albo porównanie stosowania tej techniki przez róż
nych nauczycieli np. jak tłumaczą Present Perfect uż
ywając discovery techniques, jakich discovery techniques uż
ywają, jakie stosują materiały, jak pracuje klasa uczona tą techniką itp. Albo porównanie (efektów) lekcji na temat Present Perfect prowadzonej z wykorzystaniem discovery techniques i z podaniem na talerzu. Moż
esz też
kombinować właśnie z leniami, uczniami słabymi i ambitnymi (utworzyć grupy) wykazując gdzie co się lepiej sprawdza, jakie są problemy lub plusy i co jest przyczyną tego faktu.