using discovery techniques in teaching grammar

anglistyka, lingwistyka, NKJO, prace magisterskie, prace licencjackie, uczelnie

using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: kitty1237 » 19 gru 2008, 18:15

Pisze pracę licencjacką na temat "Using discovery techniques in teaching grammar". Pisze ktoś podobny temat? Co powinnam zawrzeć w takiej pracy?Metodyka nie jest moją pasją.... :beksa:
kitty1237
 


Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: xeo » 21 gru 2008, 2:15

Wszystko na temat teaching grammar + wszystko (szczegółowo) na temat discovery techniques.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: kitty124 » 21 gru 2008, 13:23

Dziękuje za podpowiedź! :kiss:
kitty124
newbie
 
Posty: 11
Rejestracja: 13 gru 2008, 11:12

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: kitty1237 » 19 sty 2009, 22:14

Xeo czy powinnam oprócz lekcji przeprowadzonych z uż…yciem discovery techniques zrealizować lekcje np. z podaniem reguły, ż…eby móc porównać discovery techniques z inną i stwierdzić czy jest lepsza? Bo taka chcę postawić tezę.
kitty1237
 

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: xeo » 19 sty 2009, 22:43

Tak, tylko pytanie dla kogo lub pod jakim względem lepsza ? Trzeba będzie jakieś kryteria przyjąć, bo każ…da z tych technik ma swoje plusy i minusy.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: kitty1237 » 20 sty 2009, 22:00

To moż…e postawię tezę, ż…e discovery techniques sa dobrym i efektywnym sposobem na uczenie gramatyki. Porównam wyniki i stwierdzę czy są jakieś istotne róż…nice? Już… sama nie wiem jak to zrobić :stres:
kitty1237
 

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: xeo » 20 sty 2009, 22:47

No tak, ale do tego nie trzeba badań ż…eby stwierdzić, ż…e discovery techniques są dobrym wyborem, bo przewidują aktywny udział ucznia i zmuszają do myślenia. Ja Ci już… powiem z doświadczenia, ż…e discovery techniques się nie sprawdzają z leniami, obibokami i uczniami generalnie słabymi, bo oni nie mają takiej wiedzy lub są generalnie słabi intelektualnie ż…eby coś wykombinować samemu. Spróbuj moż…e wykazać dla jakich elementów gramatyki lepsza jest discovery technique, a dla jakich lepiej podać wszystko na talerzu. Albo co nam moż…e powiedzieć stosowanie discovery techniques o moż…liwościach/umiejętnościach ucznia (bo wtedy uczeń bazuje na swojej wiedzy, logice, spostrzegawczości itp.). Albo porównanie stosowania tej techniki przez róż…nych nauczycieli np. jak tłumaczą Present Perfect uż…ywając discovery techniques, jakich discovery techniques uż…ywają, jakie stosują materiały, jak pracuje klasa uczona tą techniką itp. Albo porównanie (efektów) lekcji na temat Present Perfect prowadzonej z wykorzystaniem discovery techniques i z podaniem na talerzu. Moż…esz też… kombinować właśnie z leniami, uczniami słabymi i ambitnymi (utworzyć grupy) wykazując gdzie co się lepiej sprawdza, jakie są problemy lub plusy i co jest przyczyną tego faktu.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: aniaaaa234 » 27 lut 2009, 9:47

ja tez pisze na ten temat??? moze wymienimy sie materialami???
aniaaaa234
 

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: Gość » 27 lut 2009, 14:34

napisz na gg 12404425
Gość
 

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: kitty124 » 27 lut 2009, 14:39

to mój gg nie zalogowałam się :co_jest:
kitty124
newbie
 
Posty: 11
Rejestracja: 13 gru 2008, 11:12

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: Gość » 05 mar 2009, 20:35

Xeo znowu potrzebuję Twojej pomocy. Pisze drugi rozdział pracy i ma mały problem. napisalam co to jest hypothesis (według Nunana) i postawiłam swoja hiptezę i kilka pytan pomocniczych. i nie wiem co tu jeszcze napisac, bo troche mało tego jest. przeprowadziłam ankietę więc uż…yję jej do scharakteryzowania grupy badawczej a w research tool napisałam co to jest ankieta i chyba powinnam opisać tą moją ankietę dokładnie? Jakie pytania i w jakim celu je postawiłam?no i nie bardzo wiem gdzie powinnam umieścić szczegółowo opisane lekcje.... Proszę o jakieś wskazówki.
Gość
 

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: xeo » 05 mar 2009, 20:55

Trzeba jeszcze opisać króliki doświadczalne (kto, w jakim wieku, na jakim poziomie, ile chłopców, ile dziewczyn + inne ciekawostki), narzędzia badawcze (ankietę) oraz miejsce, datę i przebieg badań (łącznie z wszelkiego rodzaju problemami jeśli wystąpią). Określone lekcje jeśli są częścią badania/eksperymentu moż…esz opisać w przebiegu badań.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: kitty124 » 06 mar 2009, 14:54

Xeo jeszcze jedno zmartwienie mam:-P okazało się ż…e uczniowie na których prowadzę badania (Przeprowadziałam lekcje) w wiekszości ucza sie angielskiego już… kilka lat. pomimo tego w szkole realizują materiał od podstaw(uczą się w pierwszej klasie szkoły średniej) i pre -test, który napisali wykazał, ze nie wiedzą jak się stopniuje przymiotniki i tego ich uczyłam na lekcjach. No i teraz nie wiem co z tym fantem zrobić, bo z założ…enia mieli być begginers i tylko ich mam wziąć pod uwagę - a to bedą 3 osoby tylko.... Reszta teoretycznie miała umieć stopniować przymiotniki ale okzazało się, ze nie umieją.
kitty124
newbie
 
Posty: 11
Rejestracja: 13 gru 2008, 11:12

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: xeo » 07 mar 2009, 13:43

Nic mi to nie mówi co napisałaś, bo nie wiem na czym Twoje badania miały polegać i jak to się ma do tych nieszczęsnych przymiotników. Wszelkie problemy w badaniach normalnie się uwzględnia w pracy. Chyba, ż…e badania są źle skonstruowane lub nieprzemyślane i nie mogły się udać.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: kitty124 » 07 mar 2009, 18:07

Przeprowadziłam lekcje z jedną grupą uż…ywając discovery techniques ucząc ich stopniowania przymiotników i porównywania objektów a drugą grupę uczyłam tego samego ale podając im regułę. bedę porównywać te lekcje, jak przebiegały, w której się wiecej nauczyli itd. problem mam taki, ż…e pre - test pokazał, ż…e nie wiedzą jak sie stopniuje przymiotniki ale większość uczniów uczy sie angielskiego dość długo i teoretycznie powinni to znać. zeby badanie bylo wiarygodne chyba powinnam wziąć pod uwage tylko real begginers a tych mam tylko troje. czy to wystarczy?
kitty124
newbie
 
Posty: 11
Rejestracja: 13 gru 2008, 11:12

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: xeo » 07 mar 2009, 18:27

Jeśli nie wiedzieli jak się stopniuje przymiotniki to dobrze, bo masz ich czegoś nowego (od zera) nauczyć dwoma róż…nymi technikami. Stosowanie discovery techniques na kimś kto już… miał stopniowanie wcześniej jest trochę bez sensu, wszystko idzie jak po maśle, uczniowie pięknie do wszystkiego dochodzą, bo kiedyś to już… było.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: kitty124 » 28 mar 2009, 22:19

Xeo i znowu mam pytanie. Pisze już… ostatni rozdział Conclusion. Na podstawie testu ktory napisali uczniowie stwierdzam, ż…e discovery techniques sa lepsze i postawiłam też… kilka pytań pomocniczych, np. czy uczniowie sa lepiej zmotywowani, czy pracuja chętnie z discovery techn. etc. Wyszło mi tego dwie strony.... czy tyle wystarczy na podsumowanie?
kitty124
newbie
 
Posty: 11
Rejestracja: 13 gru 2008, 11:12

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: xeo » 29 mar 2009, 0:02

Trudno powiedzieć czy wystarczy, to zależ…y od złoż…oności badań (ilości postawionych pytań) i tego co na tych dwóch stronach się znalazło. Standardowo wnioski w pracy licencjackiej to jakieś 5 stron. Najlepiej daj do przeczytania promotorowi.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: kitty124 » 29 mar 2009, 0:06

ok dzięki za radę :)
kitty124
newbie
 
Posty: 11
Rejestracja: 13 gru 2008, 11:12

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: kitty124 » 22 maja 2009, 13:19

Xeo moja praca została oceniona na 4. jeszcze tylko obrona. Dziękuję Ci za wszelką okazaną pomoc.
kitty124
newbie
 
Posty: 11
Rejestracja: 13 gru 2008, 11:12

Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: xeo » 22 maja 2009, 22:20

Nie ma za co. Powodzenia na obronie. Napisz jak poszło. :)
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26



Re: using discovery techniques in teaching grammar

Postautor: vlord » 13 cze 2022, 12:01

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
инфоjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
vlord
The One Whose Name Cannot Be Spoken
 
Posty: 27945
Rejestracja: 08 kwie 2022, 5:32


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości