Postautor: CountDooku » 05 gru 2012, 9:25
IMHO, łatwiej znaleźć przykłady w amerykańskich filmach (z racji na ich liczbę). Uczniowie mogą też
być ciekawi np. słownictwa uż
ywanego przez artystów hip-hopowych. Należ
ałoby natomiast umiejętnie unikać zahaczania o prezentację wulgaryzmów (a w zasadzie ująć w pracy sposoby radzenia sobie z pytaniami uczniów o tego typu określenia, które mogą się pojawić) - no chyba, ż
e mówimy o adult learners of English.
Na poziomie bardzo zaawansowanym ciekawym (choć trudnym) źródłem moż
e być film The Shawshank Redemption (slang więzienny).
Natomiast ja miałem okazję wykorzystać elementy Little Britain w gimnazjum i np. amerykański film Hardball z Keanu Reevesem.
Prezentacja musi mieć swoją wartość, gdyż
tak jak pisał mój przedmówca, slang nie należ
y do często omawianych tematów (choć uczniowie mogą nalegać na jego prezentację).
Ja na lekcjach tak projektowałem ćwiczenia, aby uczniowie nauczyli się rozróż
niać w jakim kontekście mogą sobie pozwolić na elementy slangu - zawsze też
wymagałem, aby wcześniej znali "właściwe" określenia. W dialogach musieli wiedzieć czy wstawić "dough/cabbage" czy "money", "bucks" czy "dollars", "chick" czy "girl", etc.