methodology-please help me

anglistyka, lingwistyka, NKJO, prace magisterskie, prace licencjackie, uczelnie

Re: methodology-please help me

Postautor: Visitor » 23 paź 2005, 16:36

Czy ktoś pisał prace licencjacka lub magisterską nt motywacji w uczeniu się jęz. angielskiego? Jeśli tak to chciałabym się dowiedzieć z jakich książ…ek lub czasopism mogę skorzystać. Czy są jakieś free articles z metodyki z których mogę skorzystać online? Jeż…eli tak to proszę o linki. Dzieki za pomoc.
Visitor
 


Re: methodology-please help me

Postautor: xeo » 02 lis 2005, 17:24

jeśli chodzi o ten temat to literaturą się nie przejmuj, w prawie każ…dej książ…ce z metodyki coś znajdziesz. materiałów Ci na pewno nie braknie, temat rzeka, nie panikuj ! :)))
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: methodology-please help me

Postautor: xeo » 02 lis 2005, 17:41

No to już…:

temacik numeros jedynkos: Ways/techniques of spoken lng. correction among (i tutaj grupa wiekowa)
temacik numeros dwójkos: (Kinds of) Oral mistakes/errors among (jak wyż…ej)
temacik numeros trójkos: Wpływ jezyka pierwszego na błędy w wymowie/mówieniu w języku obcym (positive/negative transfer)
temacik numeros czwórkos: Świadomość popełniania błędów w mówieniu - self-monitoring vs. teacher's correction
temacik numeros piątkos: Błędy w mówieniu jako czynnik utrudniający uzyskanie płynności/dokładności w mówieniu (tu już… bardziej skupiamy sie na fluency)

ja tak moge jeszcze długo :P
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: methodology-please help me

Postautor: xeo » 02 lis 2005, 17:57

mistake jest wtedy jak znasz zasade a wciaz robisz błąd np. wiesz ze Present Simple w 3 osobie ma być koncowka "s" a mimo to zapominasz o tym i robisz blad

error - robisz blad bo nie znasz reguly
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: methodology-please help me

Postautor: xeo » 02 lis 2005, 18:06

wszystko jest dobre tylko musisz wziac pod uwage limit jaki narzuca Ci licencjat (tak ż…eby Ci doktorat nie wyszedł), nie mozesz wziac zbyt obszernego tematu, same dwie metody to za duzo moim zdaniem, moż…esz porównać coś z tych dwoch metod np. wprowadzanie nowego materialu (zagadnienia gramatycznego), technik poprawiania, testowania, uczenia gramy, słowek, rola ticzera tu i tu etc. etc.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: methodology-please help me

Postautor: xeo » 02 lis 2005, 18:14

w przedszkolu to raczej gry, zabawy, helen doron, przyswajanie jezyka w mlodym wieku, CPH, ruch itp.

wyzej napisalem nowego posta ale wskoczyl przed Twojego.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: methodology-please help me

Postautor: xeo » 09 lis 2005, 17:03

Przede wszystkim musisz napisac co to jest error i mistake (jaka jest róż…nica), skad sie biora (jakie sa zrodla: overgeneralization, negative transfer itp.), potem jak je poprawiamy (gestures, echoing itd) i czy od razu poprawiane są czy z opoznieniem i kto je poprawia (ticzer, peers itd). Myślę ż…e jak skupisz się tylko na errors to Ci nic z tej pracy nie wyjdzie (tzn. za mało) :) bo uczniowie w koncu maja lekcje angielskiego i ktos im cos tlumaczy wiec czesciej robia mistakes. W badaniu raczej trzeba bedzie wykazac czy robia bledy bo nie znaja np. struktury czy za mało sie pouczyli :) za narzedzie badawcze wez sobie obserwacje i kwestionariusz, siedzisz i patrzysz jak ticzer poprawia, jakie techniki stosuje itp (robisz sobie tableke:rodzaj błędu, delayed correction, immediate correction, correction technique, frequency itp.) i potem zaznaczasz w kratkach co i jak. Kwestionariusze dajesz uczniom z pytaniami typu ktore techniki lubia, co je denerwuje (o ile poprawianie ich denerwuje) itp. To samo mozesz dac ticzerom (ktore preferuja, dlaczego? itp. itd)

no to plan już… masz :) gorzej jak Twój promotor czyta to forum :)
powodzenia :)


------
edit: ze względu na lukę w systemie złośliwe boty zniszczyły posty "gości" dlatego ten wątek wygląda tak jakbym rozmawiał sam ze sobą.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26




Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości