praca mgr z metodyki

anglistyka, lingwistyka, NKJO, prace magisterskie, prace licencjackie, uczelnie

praca mgr z metodyki

Postautor: zdesperowana » 18 kwie 2009, 21:46

the hardships of acquiring the skill of listening comprehension in groups of lower secondary school students - oto mój temat. Proszę o pomoc nie mam koncepcji na część badawczą
zdesperowana
 


Re: praca mgr z metodyki

Postautor: xeo » 18 kwie 2009, 23:16

Jak sam temat wskazuje musisz zbadać co sprawia kłopot uczącym się w nauce słuchania więc albo wypytaj ich ankietą albo zrób jakiś eksperyment i zobacz sama w czym problem.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: zdesperowana » 19 kwie 2009, 0:03

Wielkie dzięki ale nie wiem też… jakie pytania badawcze postawic?
zdesperowana
 

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: xeo » 19 kwie 2009, 0:05

Najprostsze z moż…liwych "Co sprawia uczniom największy kłopot w rozumieniu ze słuchu?".
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: zdesperowana » 19 kwie 2009, 0:18

no tak ale jedno pytanie chyba nie wystarczy?
zdesperowana
 

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: xeo » 19 kwie 2009, 0:24

Wystarczy, to jest Twój cel badań i wszystko się będzie kręciło wokół tego pytania. Chociaż… coś mi się wydaje, ż…e ja mówię o tezie, a Ty o pytaniach w ankiecie, a to dwie róż…ne rzeczy. W ankiecie będziesz zadawała mnóstwo pytań, które będą zmierzały do uzyskania odpowiedzi na pytanie co sprawia uczniom kłopot w rozumieniu ze słuchu, odpowiedź na to pytanie jest celem Twoich badań i to Ty będziesz musiała znaleźć tą odpowiedź wysuwając odpowiednie wnioski z badań.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: zdesperowana » 19 kwie 2009, 0:44

Myślę, ż…e rozumiemy się dobrze. Mój promotor uważ…a ,ż…e praca badawcza powinna zawierać od 5 do 9 pytań badawczych?
zdesperowana
 

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: xeo » 19 kwie 2009, 0:49

No to nie ma ż…adnego problemu ż…eby odpowiedzieć dodatkowo na pytania dlaczego tak się dzieje, jak moż…na im pomóc, jak moż…na wyeliminować pewne czynniki, jakie wpływ mają czynniki wewnętrzne (np. osobowość ucznia, motywacja) i zewnętrzne (szumy z magnetofonu, szybkie tempo, niewyraźne wypowiedzi, róż…ne akcenty itp.). To i tak by samo wyszło przy wyciąganiu wniosków.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: zdesperowana » 19 kwie 2009, 1:35

a jaki eksperyment moż…na przeprowadzić?
zdesperowana
 

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: xeo » 19 kwie 2009, 1:44

Np. zrobić test ze słuchania w nienormalnych warunkach (pod wodą :co_jest: ) lub testować uczniów róż…nymi nagraniami (z szumami, z wolną/szybką/niewyraźną mową, z róż…nymi akcentami, cicho/ na cały regulator, w małej sali/na auli itp.) Moż…na też… sprawdzić jak radzą sobie z listeningiem, w którym pojawia się znane i nieznane słownictwo, moż…na też… sprawdzić jak radzą sobie z listeningiem bez przeczytania pytań (odpowiadanie po wysłuchaniu), moż…na też… sprawdzić jak radzą sobie ze słuchaniem z magnetofonu, a jak, gdy widzą co się dzieje (film) itp. itd.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: zdesperowana » 19 kwie 2009, 1:49

Fantastyczne pomysły( no moż…e z wyjątkiem słuchania pod wodą ):hahaha:
Na razie wielkie dzięki
zdesperowana
 

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: zdesperowana » 19 kwie 2009, 16:14

Czy postawienie następujących pytań badawczych nie będzie oddaleniem się od tematu trudności..:
Jaki wpływ na kształtowanie sprawności słuchania mają ćw. polegające na antycypacji? oraz W jakim stopniu poziom opanowania języka wpływa na miejętność słuchania?
zdesperowana
 

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: xeo » 19 kwie 2009, 18:31

Pytania są w porządku, bo wiąż…ą się z tematem.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: zdesperowana » 23 kwie 2009, 21:07

Czy koniecznie trzeba wybrać jakieś metody nauczania np. metodę bezpośrednią lub audiolingwalną do przeprowadzenia badania czy też… wystarczy seria ćwiczeń ukierunkowana na kształcenie danej sprawności?
zdesperowana
 

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: xeo » 23 kwie 2009, 21:30

Nie trzeba.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: zdesperowana » 27 kwie 2009, 21:56

Jak zbadać wpływ pomocy wizualnych na zdolność rozumienia ze słuchu?
zdesperowana
 

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: xeo » 28 kwie 2009, 0:33

Z konwencjonalnych metod to Ci mogę polecić sprawdzenie czy obraz (film) ma wpływ na rozumienie. Inną metodą moż…e być mówienie do uczniów ze wskazywaniem na przedmioty lub naśladowanie "w powietrzu" np. pisania, machania itp. Moż…na by też… spróbować wprowadzić słownictwo, które się pojawi w listeningu w postaci wizualnej (obrazki, scenki itp.).

A z niekonwencjonalych to proponuję zrobić listening z pomocą wizualną w postaci nieziemsko ładnej nauczycielki w grupie chłopców i z zabójczo przystojnego nauczyciela w grupie dziewczyn i sprawdzić czy to coś da :co_jest:
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: zdesperowana » 28 kwie 2009, 1:10

Mój promotor uważ…a, ż…e nie jest to moż…liwe do zmierzenia, bo w jakich jednostkach i w porównaniu do czego?
zdesperowana
 

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: xeo » 28 kwie 2009, 1:37

Rozumiem, ż…e chcesz zbadać wpływ pomocy wizualnych na zrozumienie danego fragmentu listeningu, a nie generalnie na zdolność jako taką. Być moż…e nie rozumiecie się w tej kwestii z promotorem stąd ten komentarz.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: zdesperowana » 07 maja 2009, 1:51

Oto moje pytania badawcze:
1. What is the most difficult in listening comprehension?
2. Why is listening so difficult skill to acquire?
3. How can we help students to overcome listening difficulties?
4. How do the external factors affect students’ ability to effective
listening?
5. How do the internal factors affect students’ ability to effective
listening?
6. How important in listening comprehension are the visual aids?
7. How do the anticipation exercises influence students’ listening ?
8. How will the chosen teaching methods affect the students’ listening
comprehension?
Co o tym sadzisz Xeo- proszę o radę
zdesperowana
 

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: xeo » 09 maja 2009, 20:46

Pytania w porządku. Popraw błąd gramatyczny w drugim.
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: zdesperowana » 10 maja 2009, 2:17

oczywiście :wstydnis: na razie dzięki
zdesperowana
 

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: zdesperowana » 05 wrz 2009, 16:19

bardzo proszę o pomoc w skonstruowaniu planu części teoretycznej mojej pracy nie bardzo wiem czy ma ona dotyczyć jedynie słuchania czy powinnam również… poruszyć inne temty tj. motywacja w nauce, pamięć, uwaga itp
zdesperowana
 

Re: praca mgr z metodyki

Postautor: xeo » 05 wrz 2009, 17:22

Wszystko na temat słuchania z naciskiem na problemy. Jeśli problem przy słuchaniu sprawia jakość nagrania to piszesz o tym jak waż…na jest cisza, dobre nagłośnienie pomieszczenia, dobry sprzęt, odpowiednie umiejscowienie magnetofonu itp. To samo z wszystkimi innymi czynnikami (linguistic, conceptual, discourse, acoustic, environmental, psychological, medical). Nie przejmuj się tym co tam ma być tylko otwórz odpowiednie książ…ki, tam jest wszystko podane jak na talerzu, wystarczy rzucić okiem na spis treści lub przewertować książ…kę w poszukiwaniu nagłówków i z tego moż…na ułoż…yć plan pracy.

Przykładzik:
http://www4.nida.ac.th/lc/journal2008/investigation.pdf
xeo
Site Admin | Redakcja angielski.edu.pl
 
Posty: 3320
Rejestracja: 22 kwie 2003, 9:26



Re: praca mgr z metodyki

Postautor: vlord » 13 cze 2022, 14:54

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
инфоjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
vlord
The One Whose Name Cannot Be Spoken
 
Posty: 27945
Rejestracja: 08 kwie 2022, 5:32


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości